Euro 2020 umple Pro TV de bani: S-a aflat cât vor costa reclamele din timpul meciurilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cristiano Ronaldo a câştigat ultima ediţie a Campionatului European cu naţionala Portugaliei
Cristiano Ronaldo a câştigat ultima ediţie a Campionatului European cu naţionala Portugaliei

Postul din Pache Protopopescu e specialist în a valorifica la maxim orice eveniment major. Ceea ce se reflectă şi în veniturile din publicitate.

Euro 2020 s-a amânat cu un an, dar şi-a păstrat denumirea, în mod simbolic, şi a rămas o competiţie la fel de atractivă pentru publicul consumator de evenimente sportive.

În România, sărbătoarea fotbalului european se va vedea pe Pro TV. De fapt, din cele 51 de meciuri, 45 se văd la Pro TV, iar 6 la Pro X. Deocamdată, nu s-a decis care vor fi cele şase partide transmise de Pro X. Există o singură certitudine: ele vor fi din ultima etapă a grupelor, când meciurile se vor disputa de la aceeaşi oră. În funcţie de clasamentul grupei în acel moment, meciul mai atractiv va fi pe Pro TV, iar cel considerat mai slab, pe Pro X. 

E aproape sigur că, în perioada 11 iunie - 11 iulie, cât va dura Euro 2020, Pro TV va fi lider de audienţă cu partidele din cadrul întrecerii. Un indicator, în acest sens, a fost faptul că, săptămâna trecută, când a transmis un amical insipid al naţionalei, cel cu Georgia, Pro TV şi-a surclasat rivalele. Postul de pe Pache Protopopescu a fost lider detaşat: peste 1,4 milioane de persoane s-au uitat, în fiecare minut, la partida jucată la Ploieşti. 

Aşadar, succesul Euro 2020 din perspectiva cifrelor de audienţă e garantat. Ce înseamnă însă acest succes pentru Pro TV, din punct de vedere financiar? Într-un material foarte bun, semnat de Petrişor Obae, paginademedia.ro a analizat acest aspect.

Euro2020

Sunt cinci pachete pentru clienţi

Potrivit sursei citate, Pro TV a pregătit cinci pachete pentru companiile care şi-au dorit să aibă reclame, în timpul meciurilor de la Campionatul European. 

Iată variantele disponbile, cu precizarea că ele asigură un preţ mai bun comparativ cu cele pe care trebuie să le plătească un client, dacă vrea doar câteva reclame la unele meciuri:

*Silver Grupe (o reclamă pe meci, doar în grupe)

*Silver Eliminatory (o reclamă pe meci, doar în meciurile eliminatorii)

*Gold (o reclamă pe meci, în toate meciurile)

*Platinum (două reclame pe meci în grupe şi una pe meci în partidele eliminatorii)

*Diamond (două reclame pe meci, în toate meciurile)

Detaliile care influenţează preţul unei reclame

Aşa cum e firesc, nu toate reclamele din timpul unui meci costă la fel. Preţul e influenţat de mai multe detalii:

*Preţul de plecare pentru un punct de rating (GRP) e de 400 de euro. La acesta se aplică multiplicatori, în funcţie de faza competiţiei şi poziţia reclamei în calup.

*Cea mai scumpă reclamă e cea difuzată între momentul intonării imnurilor naţionale şi începutul partidei (Golden Break). Cu 70% peste preţul de plecare.

*Prima şi a doua reclamă din calup sunt mai scumpe cu 25-30% decât un spot „de mijloc“.

Aşadar, dacă un client îşi ia pachetul „Diamond“, care asigură cele mai avantajoase tarife, atunci o reclamă ar costa între 2.400 şi 4.500 de euro. Dacă e printre primele din calup, poate ajunge la 3.500-5.500 de euro, iar dacă e pusă între imn şi startul partidei (Golden Break), o reclamă în grupe se poate duce şi spre 6.000-8.000 de euro!

Euro2020

Preţurile cresc pe măsură ce avansăm în turneu

Sumele de mai sus vizează partidele din faza grupelor. Odată ce trecem la fazele eliminatorii, audienţele vor creşte şi sumele încasate de Pro TV, la fel. După cum urmează, potrivit socotelilor făcute de paginademedia.ro:

*Optimi: aici media, în funcţie de audienţă, se duce între 3.500-5.500, chiar 6.000 de euro. 

*Sferturi şi semifinale: Undeva de la 5.500-5.800 la 7.000-8.000 de euro. Atenţie, spot „normal“, fără poziţie specială.

*Finală: e cea mai scumpă, indiferent de pachet. În pachetul „Diamond“, o reclamă ar ajunge între 7.500 şi 10.000 de euro. Poate chiar mai mult, dacă meciul are o audienţă foarte mare. În acest ultim meci, prima reclamă din calup s-ar putea ridica la 13.000-15.000 de euro, iar una dată între imn şi meci (în Golden Break) s-ar putea apropia de 20.000 de euro!

Un ultim amănunt interesant: tarifele percepute de Pro TV pentru cele patru meciuri care vor fi găzduite de „Arena Naţională“ vor fi cu 50 la sută mai mari!

Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite