Cinci români au reuşit să traverseze Marea Neagră într-o ambarcaţiune cu vâsle şi au stabilit un record mondial

Cinci români au reuşit să traverseze Marea Neagră într-o ambarcaţiune cu vâsle şi au stabilit un record mondial

Andrei Roşu şi echipa sa

Atlantic4, prima echipă românească ce va traversa Oceanul Atlantic vâslind, într-o iniţiativă susţinută de Kaufland România, a reuşit să traverseze Marea Neagră într-o ambarcaţiune cu vâsle, stabilind un record mondial de viteză pentru România - 11 zile, 6 ore şi 1 minut.

Ştiri pe aceeaşi temă

Andrei Roşu, Vasile Oşean, Ionuţ Olteanu, Marius Alexe şi Alexandru Dumbravă sunt cei 5 membri ai echipei Atlantic4, care au pornit vineri, 16 iunie, din portul Marina Limanu şi după aproximativ 1200 km de vâslit neîntrerupt, au ajuns marţi, 27 iunie, în Batumi (Georgia).

Încă de la start, băieţii şi-au propus să testeze toate echipamentele de la bord, iar Marea Neagră i-a ajutat din plin să facă acest lucru. Considerată o etapă foarte importantă în pregătirea pentru cea mai dură cursă de vâslit din lume, Atlantic Challenge, ce va avea loc în decembrie în acest an, traversarea Mării Negre s-a dovedit a fi o aventură completă pentru echipă. Au avut parte de tot ce îi aşteaptă şi pe Oceanul Atlantic: furtuni, ploaie, căldură, avarii ale sistemelor de bord, rău de mare, oboseală, dureri, monotonie.

Statistic, echipa a parcurs în medie aproximatix 100 km zilnic, iar după cele 11 zile de efort continuu susţinut, fiecare membru al echipei a slăbit între 3 şi 6 kg. După această reuşită, echipa îşi va lua o scurtă vacanţă de 2 săptămâni, urmând ca după aceasta să se întoarcă la programul de antrenamente, pe mare şi la sala de forţă, în pregătirea pentru marea cursă de traversare a Oceanului Atlantic vâslind.

Echipa Atlantic4 concurează cu sprijinul Kaufland România pentru împlinirea unei cauze sociale: completarea fondurilor necesare realizării unui centru socio-medical la Adunaţii Copăceni, destinat îngrijirii paliative gratuite a copiilor diagnosticaţi cu boli rare sau incurabile. Pentru a-i susţine, Kaufland România, partener oficial al iniţiativei, a donat suma de 20.000 de euro pentru această cauză către HOSPICE Casa Speranţei. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările