VIDEO De Paşte sărbătorim şi Ziua Mondială a Râsului

Provocarea pe care nimeni n-o poate trece: încearcă să NU râzi, dacă poţi - partea I

Astăzi sărbătorim Ziua Mondială a Râsului, care anul acesta coincide cu Paştele. Fără să aibă dată fixă, Ziua Râsului este sărbătorită în prima duminică a lunii mai şi a fost celebrată pentru prima dată în 1998, la iniţiativa doctorului indian Madan Kataria care susţine că râsul are efect terapeutic.

Ştiri pe aceeaşi temă

Pe 11 ianuarie 1998, Kataria a adunat 10.000 de oameni încrezători în terapia sa pentru a arăta lumii impacul pozitiv al acestei acţiuni. Atunci a fost sărbătorită pentru prima dată Ziua Râsului. Ulterior, data Zilei Mondiale a Râsului a fost fixată în prima duminică a lunii mai, când afară este cald.

Puţini dintre noi ştiu că expresia „Râsul, cel mai bun medicament” este, de fapt, titlul unei lucrări scrise, în 1995, de un doctor indian pe nume Madan Kataria pentru a demonstra ştiinţific efectele benefice pe care le are râsul asupra sănătăţii mentale şi fizice. 

Însă, în loc să publice studiul, aşa cum se obişnuieşte, Kataria a preferat să iasă în parc şi să-l prezinte trecătorilor, invitându-i totodată să participe la o şedinţa de „terapie prin râs”. Astfel a luat naştere primul club de râs, iar cei 10.000 de oameni care au sărbătorit  pentru prima dată Ziua Mondială a Râsului, au fost, de fapt, membri ai cluburilor de râs pe care Kataria le patronează.

Ce presupune terapia prin râs

Cursanţii se adună în grupuri dimineaţa, în aer liber – în grădini sau parcuri – şi încep să râdă. Râsul, fiind molipsitor, devine din ce în ce mai tonic. Terapia poartă numele de  „Yoga Laughing” („Râs yoga”). 

De asemenea, medicul indian le recomandă pacienţilor săi să „trăiască pozitiv” şi să adopte aceeaşi atitudine şi faţă de cei cu care intră în contact. În plus, Kataria recomandă râsul între orele 6 dimineaţa şi 7 seara. Printre beneficiile terapiei prin râs se numără îmbunătăţirea stării de spirit, a relaţiile cu cei din jur, sporirea capacităţii de concentrare şi rezistenţă la efort, precum şi creşterea încrederii în propria persoană.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările