Un pas înainte în domeniul responsabilităţii sociale în România

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Când vine vorba despre responsabilitate socială în România cea mai mare parte dintre noi tindem să fim neîncrezători. Cine şi de ce ar fi responsabil social în România?

În urmă cu o lună îmi puneam şi eu întrebarea asta şi în acelaşi timp îmi propuneam să găsesc şi un răspuns pentru ea. Răspunsul se numeşte simplu Social Link.

Dădusem drumul proiectului Social Responsibility Magazine de aproape 6 luni şi crescuse foarte frumos şi susţinut. Primeam veşti bune şi frumoase despre iniţiative de responsabilitate socială în România, pe cele mai interesante le dezvoltam în interviuri şi texte de opinie, dar mi se părea că impactul lor în societate nu era atât de puternic pe cât mi-aş fi dorit eu. Pornisem proiectul în august 2013 cu scopul de a aduce mai aproape mediul politic de tot ceea ce înseamnă responsabilitatea socială în România cu intenţia de a încerca să dezvoltăm acest concept în dezvoltare durabilă la nivel de stat.

Tot gândindu-mă ce ar fi mai bine să fac mi-a venit ideea de a-i întâlni pe toţi cei care fuseseră sau puteau fi prezenţi la un moment dat în proiectul Social Responsibility Magazine. Întâlnire care ar fi contextul perfect pentru a se cunoaşte între ei, pentru a-şi dezvolta proiectele de responsabilitate socială împreună şi pentru a pune bazele altor proiecte de acest gen.

Aşa s-a născut ideea proiectului Social Link care este o coborâre în offline a Social Responsibility Magazine targetând cele trei mari sectoare ale societăţii: nonprofit, corporate şi politic. Zis şi făcut!

Pe 27 martie a avut loc primul eveniment din cadrul proiectului Social Link care îşi propune să coaguleze în jurul său comunitatea oamenilor responsabili social din România, fie că este vorba despre voluntari, corporatişti sau politicieni. Crezul meu personal este ca responsabilitatea socială înseamnă în primul rând colaborarea între cele trei sectoare. Pentru că politicul ştie cel mai bine care sunt problemele importante ale oamenilor, corporaţiile au puterea de a rezolva parte dintre ele, iar ONG-urile pot implementa cu succes aceste proiecte şi pot veghea la desfăşurarea lor corectă.

Tema evenimentului a fost CSR is (not) PR. Invitatul special a fost Dumitru Borţun, coordonator al „Studiului privind transformarea politicilor de Responsabilitate Socială Corporativă (RSC) în pârghii ale dezvoltării durabile a României”, realizat în perioada 2007-2010, conf. univ. dr. în cadrul SNSPA unde predă un curs de RSC pe care de altfel sunt mândră că l-am urmat şi eu. De asemenea Dumitru Borţun are o vastă experienţă şi în tot ce înseamnă comunicarea politică, fiind de-a lungul timpului îndrumător pentru mai mulţi actori importanţi ai scenei politice din România. Mai multe fotografii din cadrul evenimentului puteţi găsi aici. De asemenea aici puteţi găsi şi un scurt filmuleţ din cadrul evenimentului.

Personal, îmi propun să organizez acest eveniment în fiecare lună oferind membrilor comunităţii mai multe facilităţi precum accesul la traininguri în domeniu, seminarii susţinute de parteneri, workshop-uri de creare şi dezvoltare de proiecte noi precum şi accesul la contactele celorlalţi membri ai comunităţii în cadrul unei platforme special create pentru ei.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite