STUDIU Românii din marile oraşe vor cheltui în acest an cu 4,4% mai mult pentru sărbătorile de iarnă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Românii vor cheltui sume mari de Sărbători
Românii vor cheltui sume mari de Sărbători

Persoanele din marile oraşe din România, cu peste 100.000 de locuitori, sunt dispuse să aloce, în medie, un buget de 1.698 lei (377 euro) pentru cheltuielile de sărbătorile de iarnă, în creştere cu 4,4% faţă de bugetul alocat în aceeşi perioadă din 2015, de 1.626 lei, se arată într-un studiu realizat de compania de cercetare Mednet Marketing Research Center.

Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional urban (oraşe mici – sub 30.000 locuitori, oraşe mijlocii – 30.000-100.000 locuitori, oraşe mari – peste 100.000 locuitori) în perioada 23 - 28 noiembrie 2016.

Dacă în anii anteriori Mednet realiza studiul doar în rândul oraşelor mari, din acest an compania de cercetare a extins studiul şi la nivelul oraşelor mici şi mijlocii.

În acest condiţii, nu există date pentru a putea face o comparaţie cu anii anteriori în ceea ce priveşte bugetele de alocate pentru sărbători de către românii din oraşele mici şi mijlocii.

Au fost intervievate 800 de persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 - 65 ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,46%.

Cât va fi bugetul alocat cheltuielilor de Crăciun şi Revelion

Conform datelor studiului în mediul urban, ce cuprinde oraşele mari, mijlocii şi mici, bugetul total alocat pentru cheltuielile de Crăciun şi de Revelion este estimat în acest an la 1.660,87 lei.

Astfel, aproape trei sferturi dintre locuitorii din oraşe vor cheltui sume cuprinse între 1.000 şi 3.000 lei pentru Crăciun şi Revelion, în timp ce 17,9% dintre aceştia vor avea la dispoziţie o sumă mai mică de 1.000 de lei.

O parte semnificativă a bugetului pentru sărbătorile de iarnă va fi destinată cumpărării produselor alimentare şi nealimentare. Astfel, locuitorii din urban vor cheltui, în medie, pentru produsele alimentare 649,25 lei, iar pentru cele nealimentare 430,43 lei.

Mai mult decât atât, 564,69 lei este bugetul mediu alocat de aceştia pentru cadourile oferite celor dragi cu ocazia Sărbătorilor.

De altfel, respondenţii care au ales să petreacă această perioadă călătorind vor plăti pentru aceste excursii 784,22 lei, iar pentru ieşirile în oraş suma medie alocată va fi de 287,89 lei.

În oraşele mari suma medie alocată pentru sărbătorile de iarnă înregistrează un trend ascendent comparativ cu anii precedenţi, bugetul mediu calculat pentru această categorie de oraşe atingând o valoare de 1.698,81 lei.

Pe ce vor cheltui românii banii

Dacă în anul 2015 locuitorii oraşelor mari intenţionau să cheltuiască în medie 638,24 lei pe alimente, în 2016 bugetul mediu a înregistrat o uşoară creştere până la valoarea de 656,09 lei.

Pe de altă parte, în aceste oraşe, faţă de alţi ani când bugetul alocat produselor alimentare era în scădere, anul acesta se înregistrează o creştere până la 440,22 lei.

În oraşele mari, cei care vor petrece sărbătorile de iarnă în excursii sau călătorii sunt dispuşi să aloce un buget mai mic, comparativ cu anul 2015 (839,21 lei în 2016 şi 1.008,46 lei în 2015).

Nici în ceea ce priveşte ieşirile în oraş, locuitorii oraşelor mari nu şi-au mărit bugetul faţă de anul precedent (299,21 lei buget mediu în 2016, faţă de 337,92 lei în 2015).

În ceea ce priveşte bugetul alocat cadourilor, se observă că de la an la an suma alocată de cei din oraşele mari este în creştere (577,22 lei în 2016, respectiv 512,75 lei în 2015). Şi anul acesta, procentul celor care intenţionează să ofere cadouri de Sărbători se menţine la peste 90%.

Peste o treime din români vor brad natural

Puţin peste o treime dintre respondenţii din mediul urban şi-au exprimat intenţia de a cumpăra brad natural de Crăciun în acest an. Cei mai mulţi dintre respondenţi (50,7%) deţin deja un brad artificial, în timp ce aproape 5% nu vor împodobi brad anul acesta.

În ceea ce priveşte Revelionul 2017, 80,9% dintre respondenţii din mediul urban intenţionează să-l petreacă în ţară, în timp ce numai 2% vor pleca în străinătate, iar 4% dintre locuitorii din urban urmează să lucreze de Revelion.

Dintre cei care vor rămâne în ţară de Revelion, 78,3% vor petrece alături de familie sau prieteni, în propriile locuinţe sau ale prietenilor, 11,4% vor merge la un restaurant sau în club, în timp ce 8% vor petrece într-o staţiune montană sau balneară din România.

Procentul celor care vor ieşi în aer liber la trecerea dintre ani este de 2,3%.

Mednet Marketing Research Center activează în domeniul cercetării de piaţă din anul 2000. Compania de cercetare este membru al ESOMAR (The World Association for Research Professionals) şi SORMA (Societatea Română de Marketing şi Cercetarea Opiniei Publice).

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite