STUDIU România, sub media est-europeană la obezitate

0
Publicat:
Ultima actualizare:
România, sub media europeană la obezitate FOTO Adevărul
România, sub media europeană la obezitate FOTO Adevărul

România se situează sub media est europeană în ceea ce priveşte obezitatea, dar incidenţa bolii creşte mai rapid decât în zonă, fiina cu 14% mai mare decât în 1990. Potrivit unui studiu făcut de Nielsen CEE, 55% din populaţia Românei este supraponderală.

Concret, documentul arată că 58% din europeni sunt supraponderali dar numai 50% dintre ei se consideră astfel şi doar 45% încearcă în mod activ să piardă în greutate, ceea ce înseamnă că tot mai mulţi consumatori europeni conştientizează că au o problemă cu greutatea şi îşi modifică obiceiurile de consum, alegerile şi aşteptările. 

Un studiu Nielsen arată că până la 81% dintre persoanele din Europa Centrală şi de Est încearcă să piardă în greutate şi, pentru atingerea acestui scop, fac schimbări în dieta zilnică.

În acest grup, 65% aleg să cumpere produse cu conţinut redus de zaharuri şi grăsimi iar 61% sunt mult mai dispuşi să consume produse proaspete şi naturale. Mai puţini consumatori recurg la exerciţii fizice – doar 61% dintre est europeni – pentru a pierde kilogramele nedorite.

Românii fac sport pentru a slăbi

Românii par să fie mai activi decât media Europeană – 74% declară că fac sport pentru a slăbi, iar 81% aplică diete alimentare pentru a preveni anumite boli (obezitate, diabet, hipertensiune etc).

În cele din urmă, majoritatea încearcă să utilizeze dieta în scop preventiv pentru problemele de sănătate – 71%. Acest număr este mai mic decât în Europa de Vest (79%), totuşi arată că în timp ce contracarăm obezitatea, diabetul, nivelul înalt de colesterol şi hipertensiunea, vom face schimbări în lista de cumpărături alegând produse care ne vor ajută să ne atingem obiectvele cu privire la sănătate. Prin urmare, consumatorii din Europa Centrală şi de Est solicită din ce în ce mai multe informaţii.

Un procentaj de 67% dintre consumatori susţin că citesc cu atenţie etichetele cu privire la conţinutul de nutrienţi al pachetelor pe care le cumpără. Cu toate că este mai redusă decât pentru vest europeni, transparenţa conţinutului produselor este un element important pentru consumatorii din Europa Centrală şi de Est.

În ce măsură citesc consumatorii informaţiile nutriţionale

66% dintre consumatorii din Europa Centrală şi de Est sunt dispuşi să plătească mai mult pentru mâncarea şi băutură care nu conţin ingrediente nedorite (68% în cazul Europei de Vest), iar 76% aleg alternative locale, naturale şi organice de câte ori este posibil (acelaşi nivel ca în Europa de Vest).

81% din români citesc cu atenţie informaţiile nutriţionale de pe produse, iar pentru 66% absenţa produselor indezirabile este mai importantă decât prezenţa produselor benefice. Produsele locale, naturale sau organice sunt preferate, atunci când sunt disponibile, de către 88% dintre români.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite