STUDIU Ce aşteaptă tinerii născuţi după 1995 de la angajatori

STUDIU Ce aşteaptă tinerii născuţi după 1995 de la angajatori

Tinerii născuţi după 1995 nu stau mai mult de un an la un loc de muncă FOTO Adevărul

Tinerii născuţi după 1995 se aşteaptă să lucreze cel mult un an la primul angajator, potrivit unui studiu recent făcut de o companie specializată pe consultanţă în domeniul resurse umane.

Ştiri pe aceeaşi temă

Potrivit cercetării, aceşti tineri, respectiv generaţia Z, aleg să schimbe locul de muncă înainte de a solicita sau a încerca o schimbare în compania în care sunt angajaţi.

„Pe de o parte, este de înţeles şi de aşteptat ca tinerii să schimbe joburile frecvent în primii ani de carieră, pentru că doresc să experimenteze, să acumuleze experienţă în domenii diverse. Ei nu conştientizează că experienţa adevărată vine după ce stai mai mult într-o companie, recomandabil minimum trei ani. Nu înseamnă că dacă stai într-o singură companie mai mult timp nu poţi acumula experienţe diverse, nu poţi lucra în departamente sau roluri diferite. Din păcate, ei pleacă din companie înainte de a solicita sau încerca o schimbare în interior”, a declarat Monica Soare, managing partner Artwin Consulting.

Stabilitatea locului de muncă, un criteriu important pentru tineri

Studiul arată că 33% dintre aceşti tineri care urmează să intre pe piaţa locurilor de muncă cred că vor rămâne salariaţi ai primului angajator între 1 şi 3 ani. Pentru aceşti tineri pe locul al doilea în topul criteriilor în alegerea unui job se află stabilitatea locului de muncă.

„Pe de o parte, cei născuţi după 1995 au asistat la perioadele de criză economică, atunci când s-au confruntat cu pierderea jobului de către părinţi şi fraţii mai mari. Au avut de suferit probabil din cauza insecurităţii jobului celor dragi şi atunci apreciază stabilitatea unei companii. Pe de altă parte, este vorba de acel egocentrism specific vârstei, de care spuneam mai devreme. Ei sunt atenţi la cerinţele lor, fără a ţine cont de nevoile celorlalţi”, a explicat Monica Soare.

Potrivit acesteia, în opinia tinerilor din generaţia Z un bun manager ar trebui să fie un bun comunicator, profesionist, eficient, implicat şi creativ.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: