Cum se comportă românii când cumpără de pe Internet

Cum se comportă românii când cumpără de pe Internet

Clienţii cei mai activi au vârsta între 25 - 34 de ani FOTO Shutterstock

Apetitul femeilor pentru noile tehnologii a crescut faţă de anul 2015, ele petrec un timp egal cu bărbaţii pe site-urile destinate cumpărăturilor online, din ce în ce mai preferate de români.

Ştiri pe aceeaşi temă

Cumpărăturile online câştigă din ce în ce mai mult teren, principalii clienţi fiind tinerii cu vârste cuprinse între 25 şi 34 de ani, urmaţi de generaţia 35-44 de ani. Datele se desprind din cea mai recentă analiză făcută de retailerul online cel.ro. Cifrele arată că bărbaţii optează mai des decât femeile pentru cumpărăturile făcute online.

Analiza subliniază însă că apetitul femeilor pentru noile tehnologii a crescut faţă de anul 2015, acestea fiind dispuse să scoată bani grei din buzunar pentru gadgeturi precum brăţări fitness sau smartwatches (ceasuri inteligente). Mai exact, gradul lor de interes faţă de gadgeturi a crescut de patru ori în 2016 faţă de anul anterior. În cazul bărbaţilor, în topul preferinţelor se află achiziţia de laptopuri, jocuri video şi telefoane de ultimă generaţie.

„Diferenţele dintre bărbaţi şi femei pe aceste categorii încă sunt mari, dar femeile sunt din ce în ce mai preocupate de achiziţionarea celor mai noi terminaluri high-tech“, au arătat reprezentanţii magazinului online care a efectuat analiza.

De ce nu plătesc românii cu cardul

Dacă femeile şi bărbaţii au comportamente complet diferite atunci când merg, efectiv, în magazine pentru a face diverse achiziţii, situaţia diferă pe Internet, unde petrec un timp aproximativ egal pe site-urile de cumpărături, potrivit analizei cel.ro. Cu alte cuvinte, ambele sexe vizitează şi analizează, în medie, acelaşi număr de pagini.

„E o schimbare de paradigmă, însă, chiar dacă numărul de comenzi online este în creştere, plata se face de cele mai multe ori în numerar, când vine curierul. Românii nu înţeleg că dacă plătesc cu cardul nu este niciun pericol, ba mai mult, pot bloca tranzacţia, pot returna produsul cu mai multă uşurinţă decât cel cumpărat din magazin“, a explicat Sorin Mierlea, preşedintele Asociaţiei Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (InfoCons).

Mierlea a declarat însă că, înainte de a cumpăra de pe diverse site-uri, clientul trebuie să fie atent la câteva detalii foarte importante. „Datele de contact ale magazinului trebuie verificate, numărul de telefon fix trebuie verificat şi el, inclusiv firma poate fi verificată pe site-ul Ministerului Finanţelor“, a completat Mierlea, adăugând că femeile sunt mai predispuse să achiziţioneze produse de pe dispozitivele mobile decât bărbaţii.

La rândul său, Ana Măiţă, preşedintele Asociaţiei Mame pentru Mame, susţine că mentalitatea femeilor legată de cumpărăturile online s-a schimbat în ultimii ani. „Înainte erau sceptice. Acum, a crescut încrederea în aceste magazine. Sunt femei care nu mai merg deloc la cumpărături offline. A fost educată piaţa“, a precizat Măiţă.

Bărbaţii şi femeile, comportament diferit?

În ceea ce priveşte timpii de aşteptare petrecuţi de femei şi de bărbaţi în faţa calculatorului cu scopul de a face cumpărături online, preşedintele ONG-ului spune că „femeile sunt eficiente, le-a scăzut timpul de staţionare pe un site, în timp ce bărbaţii devin shopperi mai competitivi“. Ana Măiţă a mai spus că, din punctul său de vedere, în câţiva ani, cumpărăturile vor fi făcute strict pe Internet.

Pe de altă parte, psihologul Mihai Copăceanu afirmă că sunt mari diferenţe între comportamentul femeilor şi cel al bărbaţilor atunci când fac cumpărături, în general. „Bărbaţii îşi iau două perechi de pantofi pe an, femeile îşi iau două perechi pe lună, inclusiv strategia lor de a cumpăra este diferită“, a completat specialistul.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: