SONDAJ Femeile şi bărbaţii folosesc cot la cot crema de mâini şi gelul de ras

SONDAJ Femeile şi bărbaţii folosesc cot la cot crema de mâini şi gelul de ras

FOTO Adevarul

Românii cumpără din supermarketuri şi hipermarketuri produsele de igienă personală de bază. Săpunul, deodorantul, pasta de dinţi şi şamponul nu lipsesc din coşul de cumpărături al acestora. În acelaşi timp atât bărbaţii cât şi femeile folosesc crema de mâini şi gelul de ras.

Ştiri pe aceeaşi temă

Săpunul, pasta de dinţi, gelul, şamponul şi deodorantul sunt produsele de îngrijire cele mai folosite de români. Concluzia se desprinde dintr-un sondaj recent, care evidenţiază că o treime din români alocă, lunar, între 100 şi 200 de lei pentru produsele de igienă personală. Cu toate acestea, românii achiziţionează produse de strictă necesitate personală, arată specialiştii. La pol opus, balsamul sau masca de păr nu se află în topul preferinţelor la români. 
 
Dacă o treime alocă între 100 şi 200 de lei pe lună pentru produsele de igienă personală, aproape un sfert dau între 80 şi 100 de lei în acest scop. Doar 5% din români alocă lunar peste 300 de lei pentru îngrijire personală. Însă, atunci când fac cumpărături de astfel de produse, românii caută în primul rând calitate (83%). Ulterior, în alegerea unui produs, ei sunt influenţaţi de preţ (65%) şi apoi de necesitate (40%). 
 
De unde cumpără românii produse de igienă 
 
Cel mai adesea, românii cumpără produse de igienă personală din supermarketuri sau hipermarketuri. Însă, dacă ar avea acces la produse de calitate la preţuri mai mici faţă de marile lanţuri de retail, 87% din români ar fi dispuşi să cumpere produse de îngrijire personală din mediul online, arată studiul citat. 
 
Potrivit acestuia, gelul de duş este produsul cumpărat lunar de 60% din români. Diferenţiat pe sexe, gelul de duş este un produs cumpărat mai des de femei decât de bărbaţi. Există un procent de 6% din bărbaţi care au afirmat că nu cumpără geluri de duş. 
 
Românii, fani ai deodorantelor 
 
Surprinzător, însă, bărbaţii cumpără creme de mâini. Concret, 21% dintre bărbaţi cumpără lunar cel puţin un produs din această categorie. Asta în timp ce 27% din femei folosesc crema de mâini. Produse dedicate mai ales bărbaţilor, spuma şi gelul de ras sunt cumpărate de reprezentanţii ambelor sexe. Aproape 21% dintre femei şi peste 26% dintre bărbaţi cumpără lunar. Tot în topul produselor de igienă folosite de români se află şi deodorantele de tip spray, roll-on sau stick. De altfel, deodorantul se numără printre produsele cele mai achiziţionate de către români. Mai exact, 56% din români cumpără lunar deodorante. 
 
Acelaşi sondaj arată că românii folosesc foarte des parfumul. Astfel, din totalul respondenţilor, peste 94% cumpără măcar un parfum într-un an. Interesant este că aproape 3 din 10 români afirmă că fac o achiziţie de parfum la un interval de 1-3 luni şi tot atâţia la un interval de 3-6 luni.
 
În ce măsură se spală românii pe dinţi
 
7 din 10 români din mediul urban cumpără săpun şi pastă de dinţi o dată pe lună. Totodată, circa 1% din totalul respondenţilor declară că nu cumpără deloc astfel de produse de-a lungul unui an. Tot din perspectiva igienei orale, 78% din români cumpără o cutie de aţă dentară sau o apă de gură o dată pe an şi doar un sfert fac astfel de achiziţii lunar.
 
„Românii cumpără cu frecvenţă mare produse de strictă necesitate, precum săpunul, şamponul şi pasta de dinţi, şi mai puţini sunt interesaţi de tratamente pentru păr şi aţă dentară. Unul dintre motive ţine de costurile mai ridicate ale produselor din cea de-a doua categorie. De aceea, dacă ar găsi produse pentru îngrijire personală de calitate la preţuri mai mici, majoritatea românilor ar cumpăra mai multe şi ar opta, fără rezerve, pentru achiziţii din online”, declară spune Zsolt Forika, CEO ImportDirect.ro. 
 
Mierlea: „Este dezastru în mediul rural”
 
Însă dacă în mediul urban situaţia este clar diferită de anii trecuţi, în mediul rural sunt puţini cei care optează pentru produsele de igienă personală, adaugă Sorin Mierlea, preşedintele InfoConsa – Asociaţie pentru Protecţia Consumatorilor. 
 
„Totul pleacă de la educaţie. În România avem foarte multe carii dentare, ceea ce înseamnă că românii nu se spală suficient pe dinţi, nu ne spălă pe mâini şi ajung cu tot felul de toxiinfecţii la spital. În continuare avem foarte multe persoane care locuiesc în mediul rural şi care au toaleta în curte. Stăm deficitar la achiziţia de produse de igienă personală mai ales în aceste zone. Ţinând cont de faptul că 48% din români trăiesc în rural, putem spune că igiena personală e o problemă”, completează şi Sorin Mierlea, preşedintele InfoCons-Asociaţie pentru Protecţia Consumatorilor. 
 
Acesta atrage atenţia că de 30 de ani nu s-au mai făcut studii în care să se vadă dacă ceea ce apare pe eticheta produselor de îngrijire corporală se regăseşte într-adevăr, în aceeaşi cantitate, în produsul folosit de consumator. 
 
„Din păcate, foarte multe din aceste produse nu sunt sigilate. În această zonă discutăm de foarte multe carenţe. De cealaltă parte, avem o problemă cu privire la etichetarea produselor de igienă personală şi cosmetice şi nu poţi să iei o decizie în cunoştinţă de cauză”, a conchis Mierlea.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: