STUDIU Românii care se conectează pe internet de acasă sunt diferiţi de cei care folosesc telefoane sau tablete

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Românii care se conectează la internet pe tabletă sau telefon sunt tineri, activi şi calificaţi în domeniul lor de muncă FOTO Adevărul
Românii care se conectează la internet pe tabletă sau telefon sunt tineri, activi şi calificaţi în domeniul lor de muncă FOTO Adevărul

Peste 80% dintre persoanele din România sunt conectate la internet de acasă, însă odată cu dezvoltarea noilor tehnologii, numărul celor care folosesc Internetul pe telefoane sau tablete a crescut semnificativ. Un studiu realizat de BRAT arată că cele două categorii de consumatori au profiluri diferite şi, deci, nevoi diferite în ceea ce priveşte informaţia.

Cercetarea a scos la iveală faptul că persoanele care se conectează pe internet şi din afara casei (birou, şcoală, facultate) sunt tinere, active, de cele mai multe ori muncitori calificaţi, care deţin funcţii de conducere.

Întrucât aproape 70% dintre persoanele din mediul urban din România au o conexiune de internet acasă, acesta a devenit un mijloc de comunicare în masă, astfel că profilul consumatorului de internet de acasă este cel al consumatorului de media tradiţională.

Cu toate acestea, cercetarea BRAT a arătat că cei care se conectează cu ajutorul tabletelor sau telefoanelor petrec mult mai puţin timp în faţa televizorului sau a radioului, deci sunt mult mai puţin interesaţi de mediile tradiţionale. Totodată, peste trei sferturi dintre cei care fac zilnic operaţiuni bancare online folosesc internetul şi din afara casei pentru a decide asupra produselor şi serviciilor pe care le achiziţionează.

Cei care utilizează internetul pe mobil au început să influenţeze volumul de trafic global

În plus, analizând în detaliu volumul de trafic al site-urile relevante din categoriile ştiri generale, economic financiar, locuri de muncă, lifestyle feminin, tabloid, familie copii, s-a observat o dublare a traficului în zilele lucrătoare faţă de sfârşitul de săptămână. Aceasta dovedeşte că volumul consumului de internet din afara casei este semnificativ şi influenţează volumul de trafic consumat global la nivelul întregului studiu.

Concluzia studiului este deci că există o diferenţă între persoanele care utilizează internetul de acasă şi cei care se conectează pe aparate mobile, astfel că cele două grupuri de utilizatori trebuie tratate individual, atât în cercetarea de media, cât şi în planificarea media.

BRAT este o asociaţie constituită în scopul măsurării şi verificării independente şi obiective a performanţei produselor media. În cei 15 ani de existenţă, BRAT a devenit recunoscut ca reperul pieţei de publicitate pentru presa scrisă şi mediul online în ceea ce priveşte rezultatele de audienţă, tirajul publicaţiilor şi traficul site-urilor. BRAT are peste 200 de membri, agenţii de publicitate, clienţi de publicitate, editori de presa scrisă şi online, regii.

BRAT organizează SATI (Studiul de Audienţă şi Trafic Internet) începând din 2007. Acest sistem oferă date despre traficul, audienţa şi profilurile socio-demografice ale site-urilor membrilor BRAT. SATI (Studiul de Audienţă şi TraficInternet) se adresează tuturor site-urilor care funcţionează pe piaţa de publicitate din România, indiferent de conţinutul sau specificul lor. 

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite