Roma Education Fund Romania: Lipsesc peste 1.000 de mediatori şcolari din sistemul de educaţie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Raportul „Absenteismul profesorilor, elevii rromi şi ciclul şcolar în România”,  lansat astăzi, arată care sunt principalele probleme din şcolile primare cu populaţie preponderent rromă.

Profesorii care predau în şcolile unde elevii de etnie rromă sunt majoritari nu absentează de la catedre mai mult decât colegii lor din celelalte instituţii de învăţământ, se arată într-un studiu publicat astăzi de Roma Education Fund Romania. Astfel, procentul cadrelor didactice care lipsesc de la ore este de 17% în cazul şcolilor cu mai mulţi elevi rromi şi 10% în cazul celorlalte.  
Cu toate acestea, şcolile cu un procent mare de elevi rromi tind să aibă resurse isuficiente şi infrastructură precară ceea ce  influenţează în mod direct absenteismul în rândul profesorilor. Studiul menţionează faptul că în şcolile cu mulţi elevi rromi, directorii sunt mai toleranţi cu profesorii care lipsesc de la cursuri, iar între cadrele didactice se stabilesc relaţii de complicitate.  

Prezent la lansarea studiului, profesorul  Gheorghe Sarău, reprezentant al organizaţiei Romani CRISS-Centrul pentru intervenţie socială şi studii, a afirmat că din sistemul de educaţie lipsesc peste 1.000 de mediatori şcolari. El a adăugat că şi dacă aceştia ar aştepta la uşa Ministerului Educaţiei să fie angajaţi acest lucru nu s-ar putea întâmpla pentru că posturile sunt blocate.
Sarău a mai spus că „suntem defecţi ca popor” întrucât în ciuda bunelor intenţii declarate, lucrurile se pervertesc şi ajung să arate până la urmă rău.

Cercetarea a fost realizată de Centrul de Sociologie Urbană şi Regională (CURS). În cadrul acesteia, 220 de instituţii de învăţământ au fost monitorizate în ultimul semestru al anului şcolar 2010-2011 şi s-au întocmit 2.200 fişe de observaţie.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite