Remus Borza: Taxi câştiga bătălia cu Uber in detrimentul românilor

Remus Borza: Taxi câştiga bătălia cu Uber in detrimentul românilor

Imagine de arhivă

Deputatul independent Remus Borza a criticat decizia guvernului Dăncilă de a adopta ordonanţa de urgenţă împotriva serviciilor de tip Uber, susţinând că efectele deciziei s-au putut observa imediat, traficul din Bucureşti fiind cu 20% mai aglomerat.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Deja se văd efectele modificărilor aduse Legii taximetriei. Azi, în Bucureşti, a fost un trafic infernal. Cei care constant apelau la Uber sau Taxify au fost nevoiţi să-şi scoată maşinile din garaj. Cel puţin cu 20% a crescut numărul maşinilor în circulaţie astăzi, spre deosebire de zilele precedente. Asta înseamnă mai multe zeci de minute petrecute în trafic, mai mulţi nervi şi mai multă poluare, dar şi mai puţini bani la bugetul de stat. Este impardonabil şi inadmisibil ca într-o economie de piaţă să creezi poziţii de monopol, cu atât mai mult în zona serviciilor”, a scris deputatul independet Remus Borza pe blogul său.

 
Bugetul va pierde 20 de milioane de euro
 
Potrivit acestuia efectele deciziei Guvernului se vor vedea şi la nivelul bugetului de stat. „Uber are deja o filială înregistrată în România cu toate atributele fiscale (cui, număr de înregistrare). Cei aproape 11.000 de parteneri Uber, proprietari de maşini ce prestează un serviciu de ride-sharing, sunt la rândul lor înregistraţi fiscal ca PFA sau SRL. Bugetul va pierde anul acesta peste 20 milioane euro din TVA şi impozit pe venit, datorat de şoferii care folosesc aplicaţia.
 
Uber, Taxify şi Clever au transportat, în 2018, peste 3 milioane de români, pentru care au plătit impozit. Doar în Bucureşti, impozitul plătit de Uber a fost de trei ori mai mare decât impozitul plătit de toate companiile de taxi care operează în capitală. Patronii firmelor de taxi, foarte apropiaţi de unii membri ai Guvernului, speră că utilizatorii Uber, Taxify sau Clever vor migra automat la ei. Nu se va întâmpla acest lucru. Există oameni care, nici să-i pici cu ceară, nu s-ar urca într-un taxi. Cu atât mai mult nu se va întâmpla acest lucru dacă interzici companiile de ride-sharing. Corporatiştii nu vor face coadă la taxiuri, ci îşi vor lua maşinile personale. Cum s-a întâmplat şi azi”, a completat acesta.
 
Tăcerea corporatiştilor şi hastagiştilor
 
Borza se arată surprins de lipsa unor reacţii din partea celor afectaţi de această măsură, corporatiştii.„Joi, în prima zi după intrarea în vigoare a noilor dispoziţii, nu am mai văzut în trafic maşini Uber, Taxify sau Clever. Normal, doar cine îşi permite o amendă de 5000 lei sau ridicarea plăcuţelor de înmatriculare?! Mă surprinde însă tăcerea corporatiştilor, hastagiştilor şi liderilor partidelor de dreapta, principalii utilizatori ai acestor aplicaţii. Nu au avut nicio reacţie pe acest subiect. Probabil, sunt prea ocupaţi cu campania electorală. Toţi vor să se facă eurodeputaţi. Însă cine mai rămâne în ţară să se ocupe de problemele reale ale celor 18 milioane de români condamnaţi să trăiască în România?”, a scris deputatul.
 
„Guverul a cedat presiunilor companiilor de taxi, campioanele la evaziune”
 
Deputatul susţine că decizia Executivului este o consecinţă a presiunii venite din partea companiilor de taxi, campioane la evaziune fiscală, criticând deschis serviciile oferite de această industrie.
 
„La presiunea companiilor de taxi şi in urma repetatelor proteste ale taximetriştilor, Guvernul a adoptat pe 29 martie OUG pentru modificarea Legii 38/2003, ce reglementează transportul în regim de taxi şi închiriere. Noile reglementări au intrat in vigoare azi. Odată cu eliminarea sintagmei „în mod repetat” din Legea 38/2003, agenţii de la Rutieră nu vor mai trebui să demonstreze caracterul repetat al abaterii, ci pur şi simplu vor aplica sancţiuni, adică amenzi usturătoare, de până la 5.000 lei, şi ridicarea plăcuţelor de înmatriculare ale autovehiculului folosit în serviciul de ride-sharing sau car-sharing. În 2018, peste 3 milioane de români au optat pentru transportul cu Uber, Taxify sau Clever. O modalitate de transport modernă, civilizată, accesibilă şi fiscalizată. În maşinile Uber, Taxify sau Clever nu dai peste un sconcs certat cu apa şi săpunul, peste un şofer care fumează sau chiar îţi vorbeşte urât, dacă nu îi convine de mutra ta, ori peste altul care îţi refuză comanda dacă nu te înţelegi la preţ sau la bacşiş. Din păcate, industria de taxi a rămas nu doar cu o flotă învechită, dar şi cu o mentalitate retrogradă. Şi de data aceasta, Guvernul a cedat presiunilor companiilor de taxi, campioane ale evaziunii fiscale, cărăuşi de voturi, votanţi şi bani negri pentru partidele aflate la guvernare. Faptul că ordonanţa a fost dată în plină campanie electorală probează de la sine o atare ipoteză”, susţine Remus Borza.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: