Protecţia consumatorilor europeni: acelaşi gust, aceeaşi calitate a produselor în toată Uniunea Europeană

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Adevarul
FOTO Adevarul

Parlamentul European şi Consiliul au ajuns astăzi, 2 aprilie, la un acord provizoriu privind consolidarea normelor în materie de protecţie a consumatorilor şi aplicarea mai eficientă a acestora.

Potrivit unui comunicat de presă, principalele îmbunătăţiri vor fi sporirea gradului de transparenţă de care beneficiază consumatorii atunci când fac cumpărături online, sancţiuni eficace şi norme clare care să abordeze problema dublului standard de calitate a produselor în UE. Comisia Europeană a propus noile norme în luna aprilie a anului trecut, în cadrul pachetului intitulat „Noile avantaje pentru consumatori”.

„Pachetul aprobat astăzi este menit să-i protejeze pe consumatori printr-o transparenţă sporită şi printr-o aplicare fermă a normelor, în cazul în care sunt induşi în eroare. Datorită acestui pachet, consumatorii vor şti ce cumpără şi de la cine cumpără”, a declarat prim vicepreşedintele Comisiei Europene, Frans Timmermans. 

La rândul său, comisarul pentru justiţie, consumatori şi egalitate de gen, spun că „acest pachet va pune capăt standardelor duble din cadrul pieţei unice. Consumatorii nu ar mai trebui să fie induşi în eroare de produse diferite prezentate ca fiind identice. Comercianţii care vor continua să-i înşele pe consumatori vor fi aspru sancţionaţi. De asemenea, acest pachet va asigura o protecţie sporită a consumatorilor în mediul online şi va îmbunătăţi transparenţa cumpărăturilor online”. 

Combaterea dublului standard

Potrivit unui comunicat de presă, vor fi introduse sancţiuni eficace pentru încălcările legislaţiei Uniunii Europene privind protecţia consumatorilor. De asemenea, se doreşte combaterea dublului standard de calitate a produselor de consum dar şi consolidarea drepturilor din mediul online. 

În ceea ce priveşte dublul standard, în noile norme se precizează că faptul de a comercializa un produs ca fiind identic cu acelaşi produs vândut în alte state membre, în condiţiile în care, în realitate, respectivul produs are în mod semnificativ o compoziţie sau caracteristici diferite nejustificate, constituie o practică înşelătoare. 

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite