Produsele „ca la mama acasă“ sunt false

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Multe dintre „produsele tradiţionale“ din magazine le imită pe cele cu adevărat tradiţionale
Multe dintre „produsele tradiţionale“ din magazine le imită pe cele cu adevărat tradiţionale

Produsele tradiţionale de pe piaţa românească nu sunt tocmai tradiţionale, arată specialiştii de la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). În peste 62% din judeţe şi în Capitală comercianţii scot la vânzare produse cu etichete false. Toate falsurile au fost descoperite în urma controlului făcut la 402 firme.

Nu au atestare pentru ingrediente

„Parizer ca la bunica" ce conţine E-uri, „fasole bob gustos", adusă din China şi ambalată în România, salam de casă şi cârnaţi afumaţi, toate acestea sunt vândute ca produse „tradiţionale" pe piaţa românească, fără a fi înregistrate. De asemenea, snacksurile din cartofi aveau pe ambalaj menţiunea „tradiţional" fără a fi atestate, iar denumirea de „zacuscă tradiţională" era utilizată pentru mai multe produse, provenite de la diferiţi producători.

Mai multe tipuri de covrigei superiori tradiţionali cu roşii, busuioc şi oregano, cu rozmarin, cu ulei de măsline, cu mac, cu tărâţe de grâu erau comercializate cu aceeaşi menţiune fără să fie înregistrate. Inspectorii au verificat aproximativ 610 tone de produse alimentare vândute ca „produse tradiţionale", din care 594 de tone (97%) nu respectau prevederile legale privind protecţia consumatorilor.

Potrivit şefului ANPC, Constantin Cerbulescu, aceste produse au fost găsite în supermarketuri, în magazinele proprii ale fabricilor, dar şi la târgurile tradiţionale care se organizează periodic. Produsele tradiţionale trebuie să conţină ingrediente cu indicaţie geografică şi să fie înregistrate ca atare.

Pe lângă produsele tradiţionale, inspectorii au mai găsit nereguli şi la pâinea neagră, care este fabricată din făină albă colorată cu extract de malţ. 

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite