Mirese „înflorite”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Flori brodate, boboci din tul şi structuri uşoare din organza au fost câteva dintre elementele rochiilor de mireasă gândite pentru nunţi în aer liber, prezentate recent la New York.

În monotonia colecţiilor albe şi crem pentru primăvara 2011, prezentarea Vera Wang a adus o gură de aer proaspăt. Creatoarea reinventează ţinutele nupţiale de când şi-a înfiinţat compania, în 1990. Înarmată cu cunoştinţe solide despre metodele tradiţionale, ea a introdus anul acesta tehnici noi: a reuşit să drapeze organza şi s-o facă şi mai uşoară, să formeze adevărate sculpturi din mătase şi să folosească tulul ca o pânză pentru flori imprimate manual sau pentru dantelă. Wang a pornit de la „feminitatea fragilă" a petrecerii de grădină şi a prezentat doar 11 rochii noi, fiecare cu o identitate atent construită, potrivit „Fashion Wire Daily".

Mătase care sfidează gravitaţia

Printre piesele care s-au remarcat a fost o rochie stil sirenă din organza de culoarea pielii, imprimată de mână, la care partea de jos semăna cu o reprezentare japoneză a unui val. O altă ţinută, colorată în violet pal avea câteva tuşe senzuale - o bretea căzută sau „iluzia" unui corset la vedere. Elementele florale s-au regăsit în număr mare, de la broderii-petală aplicate pe un corset la fâşii răsucite de tul transformate în boboci mari care pluteau pe o fustă drapată ca un buchet aruncat. Cele mai impresionante au fost însă rochiile arhitecturale care foloseau „tehnica-scară", cu straturi succesive de mătase ce sfidau gravitaţia.

Cea mai recentă prezentare de rochii de modă a creatoarei de origine libaneză Reem Acra a transportat manechinele într-o lume idilică de poveste. Rochiile de grădină create de Acra, multe dintre ele cu bustiere şi corsete în stil de lenjerie, au avut o mulţime de elemente florale, de la broderii „3D" care făceau rochiile să pară că fuseseră decorate cu flori adevărate, la fuste din tul ce semănau cu cozile unor flori prinse în buchet.

Pentru a sublinia elementele delicate ale rochiilor, Acra a adoptat o paletă tradiţională de alb, ivoire sau şampanie, cu o singură piesă în nuanţa piersicii. „Încerc doar să moderez culorile", a zis Acra, care a experimentat în trecut mai mult cu nuanţele.

„Am încercat să menţin o atmosferă calmă." Dar „calm" nu a însemnat plictisitor. Un amestec interesant de materiale - dantelă, satin, tul - răsucite şi încreţite, drapate şi plisate de mână i-a dat fiecărei rochii un aer distinctiv. Rochiile au avut şi elemente practice, de exemplu buzunare, iar pentru miresele care vor şi o rochie lungă, şi una scurtă, Acra a creat un model inteligent cu fustă detaşabilă, care poate fi scoasă la petrecere.

Fluturi, ramuri şi pene

Colecţia de primăvară 2011 a creatoarei Monique Lhuillier a avut ca temă petrecerea de grădină adusă în interior. Pe rochiile prezentate, elemente preluate din natură adăugau detalii capricioase. Fluturi, ramuri, crenguţe, tulpini de grâu şi pene au fost ţesute în straturile de tul şi organza, iar broderii florale au fost aplicate pe corsete lucioase.

„În sezonul acesta, ideea a fost să-ţi arăţi silueta", a spus Lhuillier după prezentare. Aşa că designerul a introdus şi rochii mai scurte, dintre care una putea fi transformată din lungă în scurtă. O formă care a dominat sezonul a fost cea de „trompetă", care transformă orice fată într-o divă şi accentuează ­curbele, a explicat creatoarea. „Dacă eşti minionă, îţi alungeşte silueta."

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite