Ministrul Sănătăţii susţine introducerea certificatului COVID pentru cadrele medicale: Se poate ajunge la încetarea contractului de muncă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto Shutterstock
Foto Shutterstock

Ministrul interimar al Sănătăţii, Cseke Attila, a declarat marţi că proiectul de lege privind instituirea obligativităţii certificatului digital COVID pentru personalul medical reprezintă o măsură necesară în această perioadă a pandemiei. El a precizat că în acest moment, 70% dintre cadrele medicale sunt imunizate anti-COVID.

„Ieri, Ministerul Sănătăţii a pus în transparenţă decizională proiectul de lege privind obligativitatea certificatului digital UE pentru personalul medical, respectiv pentru personal din IGSU şi Inspectoratul General de Aviaţie şi pentru personal din laboratoarele medicale. Este o măsură necesară în această perioadă.

Este o măsură care se aplică pe perioada stării de alertă, un proiect legislativ care va fi introdus în Guvern şi cu care Guvernul se va prezenta în Parlament. (...) Proiectul de lege prevede, în cazul în care persoana respectivă nu este vaccinată şi nici nu a trecut prin boală, că trebuie să prezinte conducătorului unităţii, respectiv unităţii medicale, fie că vorbim de public, fie că vorbim de privat, trebuie să prezinte aceste teste. Testele se fac pe cheltuiala proprie. Statul pune la dispoziţie în mod gratuit vaccinul. Există această posibilitate”, a spus ministrul interimar, potrivit Agerpres.

Cseke Attila a subliniat că persoanele care lucrează în sistemul medical şi nu sunt vaccinate, nu au trecut prin boală şi nu se testează săptămânal, vor avea contractele de muncă suspendate timp de 30 de zile, ulterior urmând încetarea contractelor de muncă.

„În cazul în care nu se prezintă (certificatul digital - n.r.) - avem de-a face cu o persoană din sistemul medical care nu este vaccinată, nu a trecut prin boală şi nu se testează - va fi suspendat contractul individual de muncă, respectiv după 30 de zile de la suspendare poate avea loc şi încetarea contractului de muncă. De asemenea, proiectul de lege prevede şi sancţiuni care se aplică conducătorului unităţii sanitare în cazul în care nu respectă prevederile acestei legi”, a adăugat ministrul.

Măsurile din cadrul proiectului de lege se aplică şi în unităţile din cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă şi în cadrul unităţilor subordonate, în cadrul Inspectoratului General de Aviaţie al Ministerului Afacerilor Interne şi în cadrul unităţilor subordonate, precum şi în cadrul laboratoarelor de analize medicale.

Care sunt prevederile proiectului

Potrivit documentului, personalul din unităţile sanitare trebuie să prezinte un certificat digital COVID, pentru a-şi defăşura activitatea.

Certificatul trebuie să ateste îndeplinirea uneia din următoarele condiţii:

  • vaccinare împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete;
  • se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2;
  • rezultat negativ certificat al unui test RT-PCR sau al unui test antigen rapid, pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2, efectuat în condiţiile stabilite prin ordin al ministrului sănătăţii.

Personalul din cadrul unităţilor publice care nu prezintă rezultat negativ certificat al unui test RT-PCR sau al unui test antigen rapid, pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 va suporta costurile privind testarea, excepţie fiind categoria de personal care face dovada unor afecţiuni care reprezintă contraindicaţie la vaccinare, caz în care costurile de testare vor fi suportate de către angajator.

Pentru unităţile private costurile privind activitatea de testare împotriva virusului SARS-CoV-2 vor fi suportate conform procedurilor stabilite la nivelul acestora, fie de către angajaţi, fie de către angajator.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite