Ministrul Muncii spune că în cazul a 140.000 de beneficiari ai indemnizaţiei de creştere a copilului recalcularea se face automat

Ministrul Muncii spune că în cazul a 140.000 de beneficiari ai indemnizaţiei de creştere a copilului recalcularea se face automat

Ministrul Muncii, Dragoş Pâslaru, a declarat, joi, la Iaşi, cu o zi înainte de intrarea în vigoare a modificărilor privind acordarea indemnizaţiilor de creştere a copilului, că în cazul a 140.000 de beneficiari recalcularea se face automat, în timp ce restul de 40.000 de beneficiari pot opta pentru trimiterea documentelor în format electronic.

Ştiri pe aceeaşi temă

Pâslaru a spus, într-o conferinţă de presă susţinută la sediul Agenţiei Judeţene de Plăţi şi Inspecţie Socială din Iaşi, că la nivel naţional există 180.000 de persoane care au dreptul la indemnizaţiile de creştere a copilului şi că în cazul a 140.000 dintre acestea recalcularea se face automat de către instituţiile din subordinea Ministerului Muncii.

”Nu punem lumea pe drumuri decât în cazul în care este absolut necesar. Dacă un părinte este în concediu de doi ani, cu opţiunea de doi ani, şi în acest moment este înregistrat în sistem cu această opţiune, atunci nu trebuie să vină să-şi depună nicio hârtie, i se calculează automat. Dacă sunt părinţi care se află în cursul unui an de la naşterea copilului, dar mai au până la expirarea acestui termen, pot sta liniştiţi. Singurul moment în care trebuie să vină să depună documente este dacă doreşte să stea mai mult de un an. Părintele trebuie să vină cu cel puţin 30 de zile înainte să expire anul”, a afirmat ministrul Muncii, Dragoş Pâslaru.

Potrivit acestuia, ministerul pe care îl conduce a trimis înştiinţări către primăriile din ţară, dar şi către agenţiile judeţene de plăţi ca oamenii să ştie în ce condiţii este necesar să vină să depună noi dosare.

Totodată, cei care trebuie să prezinte noi documente le pot trimite prin email la sediile judeţene ale agenţiilor de plăţi şi inspecţie socială.

”Am introdus, în premieră, posibilitatea ca oricine are acces la email să trimită documentele solicitate prin email la adresa fiecărei agenţii judeţene de care aparţin. În cazul Iaşiului, adresa este iasi_icc@mmanpis.ro. Beneficiarul trimite un email în care transmite cererea pe care o poate descărca online, o completează, scanează documentele, apoi adaugă documentele justificative şi le trimite pe email. Cineva de la AJPIS va trimite confirmarea şi un număr de înregistrare, iar persoana aşteaptă apoi să primească prin poştă documentul oficial. Cei care nu au acces la email pot să trimită prin poştă cu specificaţia prelungire/reluare drepturi indemnizaţie de creştere a copilului. Tot prin poştă le va fi trimis documentul care atestă înscrierea”, a afirmat ministrul Dragoş Pâslaru.

El a mai spus că se poate veni şi la ghişeu, la sediul agenţiei de plăţi şi prestaţii sociale din judeţul respectiv, ministerul având logistica necesară şi în cazul unui aflux sporit de beneficiari.

Ministrul Muncii a precizat că la Iaşi, spre exemplu, vor fi deschise trei ghişee, iar alte două se pot deschide oricând, dacă va fi nevoie.

El a afirmat că sunt necesare următoarele documente: copie după actul de identitate, o cerere tip, precum şi acte doveditoare (adeverinţă eliberată de ITM sau adeverinţă eliberată de angajator ori de AJOFM).

Ministrul Muncii Dragoş Pâslaru s-a aflat, joi, la Iaşi, unde a participat la o conferinţă pe teme de afaceri organizată în municipiu de întreprinzători privaţi.

Potrivit Legii privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copilului, de la 1 iulie 2016, limita minimă a indemnizaţiei creşte la 85 la sută din salariul minim brut pe ţară garantat în plată, respectiv 1.063 lei (salariul minim este 1.250 lei), faţă de 600 lei în prezent.

De asemenea, limita maximă a indemnizaţiei este eliminată, aceasta urmând să fie calculată la 85 la sută din veniturile nete realizate, iar suma suplimentară pentru gemeni/multipleţi sau pentru situaţii de suprapunere creşte la 85 la sută din salariul minim brut pe ţară garantat în plată, respectiv 1.063 lei, faţă de 600 lei în prezent, aminteşte Ministerul Muncii.

Tot de la 1 iulie, stimulentul de inserţie se stabileşte la 50 la sută din indemnizaţia minimă.

O altă noutate este faptul că solicitanţii nu mai sunt obligaţi să depună documentele doar la sediul agenţiilor teritoriale, ci le pot trimite şi prin poştă sau prin e-mail, în format scanat.

În plus, reluarea drepturilor de concediu şi indemnizaţie pentru creşterea copilului se face începând cu drepturile lunii iulie 2016 dacă cererea împreună cu actele doveditoare se depun în perioada 1 iulie - 1 august 2016, inclusiv.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările