Ministerul Muncii a lansat o campanie în care îndeamnă mamele să nu-şi abandoneze cariera pentru copii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Mamele care nu îşi permit o bonă sau nu au găsit loc în creşă trebuie să-şi lase copiii cu bunicii pentru a merge la serviciu                       FOTO Adevarul
Mamele care nu îşi permit o bonă sau nu au găsit loc în creşă trebuie să-şi lase copiii cu bunicii pentru a merge la serviciu                       FOTO Adevarul

Ministerul Muncii a demarat o campanie pentru a le îndemna pe tinerele mame să nu renunţe la cariera lor pentru a sta acasă cu copiii, în cadrul unui proiect finanţat din fondurile structurale în valoare de aproape 8,7 milioane de euro (aproape 20 de milioane de lei). Această campanie este susţinută de un spot TV  în care apare cântăreaţa Andra.

”Nu renunţa la tine de dragul copilului! Într-o zi, va simţi”, acesta este sloganul unei campanii a Ministerului Muncii menite să le convingă pe mame să nu renunţe la carieră pentru a sta acasă cu copilul, care a costat în jur de 60.000 de euro, în cadrul unui proiect european cofinanţat prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POSDRU), potrivit organizatorilor.

„Una dintre componentele proiectului se axează pe sensibilizarea tinerelor mame cu privire la dezavantajele de a-şi întrerupe activitatea profesională. Spotul, denumit «Nu renunţa la tine de dragul copilului! Într-o zi, va simţi!», conţine îndemnul adresat tuturor femeilor de a păstra echilibrul între viaţa de familie şi cea profesională, acordând atenţie egală ambelor planuri. Acest spot face parte dintr-o campanie mai largă, care cuprinde o serie de acţiuni de informare şi educare a publicului prin evenimente organizate în anul 2013 în toate regiunile geografice ale României”, se arată într-un comunicat emis de Ministerul Muncii.

”În afară de acest spot, vom mai face un spot pe Internet si pentru TV, vor fi şi afişe la metrou, în spaţiile stradale şi în supermarketuri. Campania ar urma să se deruleze pe perioadă de trei luni. Acestă campanie are o valoare totală de 280.000 de lei (peste 60.000 de euro - n.r.)”, a declarat pentru ”Adevărul” Poliana Cătălin, coordonatorul de comunicare în cadrul proiectului ”Echilibru - o nouă abordare a vieţii familiale cu cea profesională”, cofinanţat din POSDRU, în care Ministerul Muncii, Primăria sectorului 3, a sectorului 6 şi Primăria Braşov sunt parteneri. 

Deficit de creşe, ”acoperit” de o nouă lege

Campania vine însă pe fondul unui deficit existent la nivel naţional în creşe, iar stimulentul acordat de stat mamelor care se întorc la muncă mai devreme, de 500 de lei, nu acoperă salariul unei bone. Iar pentru cele care nu au părinţi cu care să-i lase pe cei mici, întoarcerea la serviciu este dificilă.

Cătălin a explicat că este în lucru o nouă legislaţie care vizează construirea de noi centre pentru copii, însă nu este vorba despre o nouă legislaţie, ci despre o politică asumată la sfârşitul lunii decembrie 2012 de către Ministerul Muncii privind organziarea şi funcţionarea creşelor şi a altor unităţi de educaţie timpurie antepreşcolară.

De asemenea, a adăugat ea, în cadrul acestui proiect au fost deschise şi trei creşe - centre de formare timpurie, două în Bucureşti şi unul în Braşov, prin care au fost create aproximativ 240 de locuri pentru copiii între 0-4 ani. Cătălin a admis că este nevoie de mai multe astfel de centre.

Ministerul va mai începe o campanie care este menită să determine factorii de decizie să îmbunătăţească serviciile de îngrijire a copiilor. Aceasta din urmă, spun reprezentanţii ministerului, ”va conduce indirect la promovarea de noi atitudini în comunitate, precum şi la asumarea echilibrată a responsabilităţilor familiale”.

Spotul campaniei ”Nu renunţa la tine de dragul copilului! Într-o zi, va simţi”:

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite