Introducerea în Constituţie a dreptului la parcare e bună, însă nu e oportună acum

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Într-o seară, cam între şase şi şapte, deschid Facebook-ul. Eram la birou, prea ostenit ca să mai pot face altceva.

Solidar cu cererile insistente, imperative şi ultimative ca primăria şi statul să dea fiecărui cetăţean câte cel puţin patru locuri de parcare (unul acasă, unul la birou, unul la shopping şi unul în mijlocul parcului, când merge să se relaxeze), pun şi eu o postare, întrebând dacă nu ar fi o idee bună ca să fie introdusă în Constituţie obligativitatea ca statul să asigure fiecărui cetăţean un loc de parcare decent în localitatea de reşedinţă. Mie mi se pare că am fost decent, am sugerat un singur loc, nu două sau trei, nici că el să fie amenajat nu ştiu cum, nici să aibă obligatoriu valet sau alte cereri deplasate.

Comentariile, însă, sugerează că măsura pare să fie bună, însă nu e oportună...:

  • „Ideea ar fi minunată însă nu cred că există spaţiu pentru aceste locuri de parcare astfel încât să putem avea un spaţiu decent de trăit în capitală. Problema nu se rezolvă aşa şi nuveste rezolvată mai nicăieri aşa. În oraşele civilizate există o taxă de municipalitate care nu eate mică pe care o plătesc cei care au maşină şi care taxă poate fi între câteva zeci de euro şi câteva sute de euronpe lună. Descurajant nu să ţii patru maşini ? Plus că accesul în centru este foarte scump costă câţiva euro o oră de parcare ! Problema se poate rezolva ,cred eu prin construirea de parcări uriaşe la diverse capete de metrou şi accesul în metrou pentru a te deplasa în oraş concomitent cu amenzi pentru cine parchează aiurea. Dragilor,civilizaţia se ţine cu reguli şi cu costuri,ne place în occident dar acolo costă. Noi avem câte maşini dorim plus că dacă vrem să ne luăm ţigări oprim masina exact acolo,nu contează că este interzis.“  
  • „E o tâmpenie, îmi cer scuze pt limbajul abrupt. Lipsa parcărilor este o problemă globală, cel puţin în aglomerările urbane. În Bucureşti sunt 1.3 milioane maşini. Londra şi alte capitale au înţeles imposibilitatea oferirii spaţiilor de parcare, prin urmare «forţează» folosirea transportului în comun.“  
  • „Nu! Condiţii bune pt biciclete, da!“  
  • „Ce legătură are constituţia cu administraţia locală? nu toţi cetăţenii au maşină.“  
  • „Aş prefera acces la apă potabilă curentă şi implicit canalizare,curent şi drumuri civilizate....După mai vedem...“  
  • „Până la asta... ar mai fi zeci de alte priorităţi care ar trebui să se găsească în agenda viitorilor guvernanţi. Parcările sunt importante, dacă ai drumuri...“  
  • „Parcă ăia din USR era cu stat minimal, acuma aşteptăm pomană de la stat şi parcări ? Păi când mergem în vest, comentăm când dăm 5€/h de parcare?! Obligativitatea statului e să creeze parcări. Dar folosinţa lor să fie contra-cost. Ps: iar asemenea propunere nu are ce căuta în legea fundamentală, ci poate cel mult într-o lege organică sau OUG.“  
  • „...fiecare cetăţean care deţine un autoturism înmatriculat, cu RCA şi ITP valabile şi impozite plătite!. E o mare diferenţă!“  
  • „Păi constituţia deja asigură locul de parcare la condiţiile de trai. transpunerea în aprobările de construcţie cu 40 de apartamente şi 20 de locuri de parcare e problema, şi asta e la nivel de administraţie locală.“  
  • Nu mai bine cerem un loc de muncă pentru fiecare cetăţean? Cu ce mă ajută un loc de parcare?“  
  • „Aş începe mai degrabă cu dreptul de a avea infrastructura peste media ue şi aici aş numi km autostradă/locuitor şi km căi ferate/locuitor, ceva să oblige cam toate guvernele de aici înainte să se ţină de parametrii ue şi desigur dacă nu o fac să poată fi urmăriţi penal.“  
  • „Mda. Taxarea e furt, deci nu asta e soluţia. Pe orizontală n-ai unde. Rămân variantele parcărilor subterane (cost mare de execuţie) sau supraterane etajate (cost mai mic, easy to build – pe schelet metalic, easy to own). Lipsesc viziunea şi determinarea. USR va schimba mai degrabă roţile motrice – roţile au legătură cu parcările, nu? Haoleu.“
Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite