Gâlceavă în Guvern pe tema ridicării maşinilor parcate ilegal. Cătălin Drulă, consilier al premierului: „Există o rezistenţă a M.A.I. în a rezolva problema“

Gâlceavă în Guvern pe tema ridicării maşinilor parcate ilegal. Cătălin Drulă, consilier al premierului: „Există o rezistenţă a M.A.I. în a rezolva problema“

Maşinile parcate ilegal nu mai pot fi ridicate de mai bine de un an

Cătălin Drulă, consilierul primului-ministru pe probleme de infrastructură şi transport, spune că Ministerul Afacerilor Interne se opune reglementării situaţiilor în care maşinile parcate ilegal pot fi ridicate, în ciuda unei decizii a Curţii de Apel Bucureşti care obligă Guvernul să emită un regulament de ridicare.

Autoturismele parcate ilegal nu mai pot fi ridicate de mai bine de un an, după ce Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a admis o contestaţie formulată de Avocatul Poporului. De atunci, prerogativele ridicării maşinilor parcate ilegal nu mai sunt în sarcina autorităţilor locale, ci în responsabilitatea Guvernul României.  

Cătălin Drulă, consilierul primului-ministru pe probleme de infrastructură şi transport, a semnalat, la începutul acestui an, o situaţie în care Poliţia nu a putut interveni eficient pentru fluidizarea traficului blocat de o maşină parcată ilegal. „Citam atunci faimosul caz al maşinii care a blocat 10 autobuze lîngă Ateneu şi poliţia îl căuta pe proprietar prin restaurante pentru că alt mijloc de a interveni nu avea“, scrie Drulă, într-o postare pe Facebook. El atrage atenţia asupra faptului că maşinile parcate ilegal sunt un pericol pentru traficul rutier, întrucât obstrucţionează vizibilitatea şoferilor şi îi obligă pe pietoni să se deplaseze pe partea carosabilă.

„Avem morţi clar identificaţi cu această cauză (vizibilitate la trecerea de pietoni obturată de autovehicul staţionat ilegal), dar cazurile nu au fost mediatizate, ci mai degrabă muşamalizate.[...] Din 20 ianuarie am depus eforturi constante pentru a rezolva această problemă. Am avut întîlniri cu responsabilii din Ministerul Afacerilor Interne şi Poliţie, am trimis emailuri, am scris minute, am dat telefoane. Între timp, la începutul lui aprilie a apărut şi o hotărîre a Curţii de Apel Bucureşti care obligă guvernul să emită acest regulament de ridicare şi să pună în aplicare decizia Înaltei Curţii. Adică instanţa obligă guvernul să-şi facă treaba. Din păcate, totul a fost în zadar pînă acum. Există o rezistenţă la nivelul M.A.I. în a face orice pas în acest sens. Iar o rezistenţă a M.A.I., cel puţin în acest guvern, se dovedeşte un zid (aproape) de netrecut. Lucrurile sunt clare, oamenii ştiu ce au de făcut: trebuie să iniţieze un proiect de Hotărîre de Guvern care să rezolve problema (şi să îndeplinească decizia unei instanţe). Dar nu vor“, scrie Cătălin Drulă pe contul său de Facebook.

Până anul trecut, primăriile organizau după bunul plac ridicarea maşinilor, transformând-o într-o sursă de venit pentru firmele cărora le-au concesionat această activitate. Numeroasele abuzuri comise de „hingherii de maşini“ au determinat Avocatul Poporului să ceară şi să obţină de la Curtea Supremă suspendarea ridicării maşinilor după regulile autorităţilor locale.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: