Eurostat: România este pe ultimul loc în UE la cumpărături pe Internet

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Românii nu au încredere în cumpărăturile online FOTO Adevărul
Românii nu au încredere în cumpărăturile online FOTO Adevărul

Românii nu au încredere în cumpărăturile online, cetăţenii noştri afându-se pe ultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte achiziţionarea unor produse prin intermediul internetului, asta în condiţiile în care 75% din europenii cu vârstele cuprinse între 16 şi 74 de ani au utilizat internetul în ultimele 12 luni, iar aproape 60% dintre aceştia au raportat că au cumpărat online.

Astfel, arată Oficiul European de Statistică (Eurostat, n.r), cel mai ridicat procent de cumpărători online s-a înregistrat în Marea Britanie (82% dintre utilizatorii de internet), Danemarca şi Suedia (ambele cu 79%), Germania (77%), Luxemburg (73%) şi Finlanda (72%). La polul opus s-au situat România (11%), Bulgaria (17%), Estonia şi Italia (ambele cu 29%).

Europenii îşi cumpără haine de pe internet

Spre exemplu, în 2012 au fost cumpărate online produse din domeniul vestimentar şi cel al articolelor sportive, urmat de rezervarea vacanţelor şi a călătoriilor, achiziţionarea de cărţi şi reviste, precum şi cumpărarea de alimente şi articole de băcănie.

În rândul statelor membre, cel mai ridicat procent al utilizatorilor de Internet care au efectuat achiziţii online în domeniul îmbrăcăminţii şi articolelor sportive s-a înregistrat în Marea Britanie (51%) şi Germania (49%). 

Cele mai multe rezervări de vacanţe şi călătorii au fost în Suedia (60%) şi Danemarca (56%) iar cele mai semnificative achiziţii de cărţi, reviste s-au înregistrat în Luxemburg (47%) şi Germania (41%). Tot în Marea Britanie (21%) s-a înregistrat cel mai ridicat procent al achiziţiilor de alimente şi articole de băcănie.

Ideea de cumpărături online, din ce în ce mai atractivă

Un alt studiu recent, realizat de realizat de Daedalus Millward Brown, arată că 27% dintre românii conectaţi la internet îşi fac cumpărăturile online.

Comparativ cu anul trecut, ideea de cumpărături online a început să devină tot mai atractivă şi în rândul persoanelor de o vârstă mai înaintată - categoria 45-55 de ani crescând de la 10 la 15% din totalul utilizatorilor de comerţ electronic în 2013  - dar şi în rândul celor din mediul rural (16% din totalul utilizatorilor de comerţ electronic, în uşoară creştere faţă de anul trecut).

„Cred că am ajuns la un punct de cotitură în comerţul din România” spune Radu Apostolescu, vicepreşedinte şi Director de Dezvoltare eMAG. “Practic, astăzi 1 din 4 români cu acces la internet este cumpărător online, în vreme ce 70% din români se documentează pe internet înainte de a lua o decizie de cumpărare”, a completat specialistul.

Săptămâna 14 - 20 octombrie este dedicată „cumpărăturilor online” la nivel european, în timp ce anul 2013 a fost desemnat Anul European al Cetăţenilor.

Pe aceeaşi temă:

Un român din patru face cumpărături online

27% dintre românii conectaţi la internet îşi fac cumpărăturile online, conform unui studiu recent, realizat de Daedalus Millward Brown şi remis „Adevărul“.

Societate



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite