De la o ediţie la alta, Eurovisionul se transformă tot mai mult în bâlci. Nu mai contează muzica şi prestaţia artistică a participanţilor, ci elementele şocante. Cine urmăreşte ştirile şi discuţiile de pe reţelele de interacţiune socială observă că în primul rând se vorbeşte despre femeia cu barbă ce a câştigat premiul anul acesta, iar apoi despre calitatea muzicii, a artiştilor ş.a.m.d.

De când lumea, oamenii au fost atraşi de fenomene ieşite din comun, care îi scoteau din ritmul cotidian şi despre care vorbeau o bună perioadă de timp, până la perceperea următoarei curiozităţi. La o aşa nevoie, a apărut şi oferta. Astfel de fenomene au început a fi prezentate în cadrul circurilor şi bâlciurilor. Odată cu apariţia presei, acestor ciudăţenii li s-a dat un loc în rubrica „faptul divers”. La bâlci puteai vedea realităţi pe care raţiunea cu greu putea să le asocieze, lucruri ce şocau: femei cu barbă, bărbaţi cu sâni, viţei cu două capete, ciclopi, oameni cu patru mâini etc., despre care puteai citi apoi la „faptul divers”. Aceste realităţi şocante au fost întotdeauna puncte de atracţie şi au vândut foarte bine publicaţiile care vorbeau despre ele. Treptat, ele au năvălit şi în presa „quality” şi în manifestările ce s-au vrut iniţial a fi „quality”. Este şi cazul Eurovision.

Să ne amintim că la ediţia precedentă chiar de la noi a participat un tânăr cu evidente calităţi de soprană, machiat şi costumat în haine de damă. Încă nu a ieşit în faţă femeia-bariton îmbrăcată în pantaloni cu vipuşcă, dar cred că timpul şi piaţa vor rezolva această chestiune. Dacă mergem cu memoria mai înapoi în timp, ne amintim şi scandalul cu celebrul/celebra Naomi tot pentru participarea la Eurovision.

În acest ritm, cred că există şansa ca la următoarea ediţie a Eurovision să câştige viţelul cu două capete. Oare noi pe cine vom trimite în finală pentru a fi siguri de succes? Cum îşi va face concurentul intrarea în scenă: într-o maşină de lux, într-o barcă sau cu parapanta?