Coca-Cola cu gust de şantaj

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Că atâta-i duce capul pe angajaţii dâmboviţeni ai McCann-Erickson, sincer, nu mă miră.

Duminică, 8 mai 2011. Renumita companie Coca-Cola îşi serbează, cu surle şi trâmbiţe, ziua de naştere. Tradiţia spune că, acum fix 125 de ani, farmacistul John Pemberton vindea în oraşul american Atlanta primele pahare din băutura devenită, mai târziu, cea mai populară din lume. Potrivit inventatorului, licoarea nu avea doar efecte răcoritoare, ci şi curative. Astfel, o doză de Coca-Cola, zicea el, te vindecă de indigestii, nevralgii, dureri de cap şi chiar impotenţă!

Bun, asta e istorie. După un secol şi ceva, omenirea s-a schimbat. Azi nu mai consumăm cu ochii-nchişi orice ni se oferă. Odată cu accesul tot mai larg la informaţie, cetăţeanul a început să fie mai atent la calitatea produselor şi, în definitiv, mai preocupat de sănătatea sa. Astfel, am ajuns să discutăm despre aditivi alimentari, despre E-uri, despre conservanţi şi alte chimicale.

Cea mai vândută băutură carbogazoasă de pe planetă n-a scăpat nici ea de controverse, deşi se laudă că şi-a păstrat secretă reţeta originală. Daţi o căutare pe internet pentru a vă face doar o imagine asupra acuzaţiilor aduse atât în media, cât şi în justiţie. De la pericolul căderii dinţilor şi până la riscul de apariţie a impotenţei! Până la urmă, e vorba de îngrijorări legitime ale opiniei publice, iar rolul presei este de a le pune în dezbatere.

Recent, au făcut-o jurnaliştii de la „Think Outside the Box", o platformă asociată, până vineri, cu „Adevărul". Practic, textele lor erau găzduite pe site-ul ziarului, fără ca ele să reprezinte însă poziţia noastră. Săptămâna trecută, în această secţiune a fost publicată o serie de articole critice la adresa Coca-Cola. Unul dintre ele citează studii şi specialişti care susţin că respectiva băutură dăunează sănătăţii consumatorului. Aşa o fi. Dar autorii au comis o greşeală elementară: au uitat să asculte şi cealaltă parte, adică să ceară părerea producătorului. Motiv arhisuficient pentru a pune punct colaborării noastre.

Cert e că „dezvăluirea" cu pricina, venită printr-o stranie coincidenţă chiar în ajunul amintitei sărbători, nu le-a căzut deloc bine celor de la Coca-Cola. Cel puţin asta reiese din mesajele ameninţătoare primite, la scurtă vreme, de la agenţia care reprezintă compania pe piaţa de publicitate din România. N-o să intru în detalii; le puteţi găsi în ziar. Cert e că un directoraş de la McCann-Erickson ne-a scris că, în urma articolelor incriminate, va anula toate comenzile încheiate cu noi în numele Coca-Cola. Şi că nu le va plăti nici pe cele deja executate! Ba, mai mult, ne avertizează că va retrage toate contractele, adică şi cele ale clienţilor care n-au nicio legătură cu subiectul. Carevasăzică, şantaj pe faţă!

Că atâta-i duce capul pe angajaţii dâmboviţeni ai McCann-Erickson, sincer, nu mă miră. Mi-aduc aminte că directorul filialei româneşti a respectabilei firme de advertising, dl Bogdan Enoiu, făcea sluj la curtea lui Adrian Năstase ca să-i pice şi lui niscaiva „oscioare" de la bugetul statului. Nu-mi închipui însă că managerii de la Coca-Cola sunt capabili să accepte, chiar şi tacit, metode atât de josnice de a face presiuni asupra presei. În mod sigur, nu în America! 

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite