CNA a cerut intrarea în legalitate a unor spoturi pentru suplimentele alimentare Visislim şi Prostafix

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Spoturile vizate utilizează practici comerciale înşelătoare FOTO Adevărul
Spoturile vizate utilizează practici comerciale înşelătoare FOTO Adevărul

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a cerut, joi, intrarea în legalitate a unui spot publicitar pentru suplimentul alimentar Visislim şi a unor spoturi de teleshopping pentru produsul Prostafix, care utilizează practici comerciale înşelătoare şi, respectiv, menţionează indicaţii terapeutice referitoare la boli precum cancer şi alte boli tumorale.

Deciziile de intrarea în legalitate a spoturilor publicitare au fost porpuse de Gabriel Tufeanu, pentru Visislim, şi de Radu Bogdan Herjeu, pentru Prostafix, şi au fost votate de şapte dintre cei opt membri CNA prezenţi la şedinţă - Viorel Vasile Buda, Orsolya Eva Borsos, Radu Bogdan Herjeu, Dorina Rusu, Răsvan Popescu, Gabriel Tufeanu şi Monica Gubernat. Radu Călin Cristea a fost împotrivă.

„Materialul publicitar începe prin prezentarea celor 3 produse din gama Visislim, anume «Visislim Light cu acţiune rapidă, Visislim Line pentru zonele cu probleme şi Visislim Fitness pentru fermitate şi modelare». Considerăm că aceste afirmaţii nu sunt dovedite prin probe şi studii ştiinţifice care să susţină efectele enumerate în spot”, arată reclamaţia referitoare la spotul publicitar pentru suplimentul alimentar Visislim.

Ce reclamaţii au fost înregistrate la CNA

Potrivit unei alte reclamaţii înregistrate la CNA, în spoturile de teleshopping Prostafix se induce ideea că medicamentele şi operaţiile chirurgicale menite să trateze afecţiunile prostatei au efecte adverse şi se sugerează, în mod direct, că în locul tratamentului medical, de specialitate, persoanele care suferă de afecţiuni ale prostatei trebuie să folosească Prostafix pentru a se vindeca.

Pentru spotul publicitar Visislim, decizia de intrare în legalitate a data în baza articolului 104 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, care prevede că sunt interzise publicitatea şi teleshoppingul în care se utilizează practici comerciale înşelătoare sau practici comerciale agresive.

Intrarea în legalitate pentru spoturile Visislim a fost propusă şi în baza articolului 133. ”(1) Publicitatea şi teleshoppingul la produsele şi tratamentele pentru slăbit ori pentru menţinerea greutăţii corporale trebuie să includă avertizarea, sonoră şi scrisă: «Consultaţi medicul înainte de a urma dieta» (2) Fac excepţie de la dispoziţiile alin. (1): a) medicamentele; b) produsele alimentare care poartă menţiuni autorizate conform dispoziţiilor art. 13 alin. (1) lit. c) din Regulamentul (CE) nr. 1.924/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului”, prevede articolul.

Ce se interzice prin lege

Pentru spoturile de teleshopping Prostafix, difuzat în iulie, dar şi pentru cel difuzat în prezent, decizia de intrare în egalitate a fost propusă în baza articolului 128 din Codul audiovizual. ”Este interzisă menţionarea în publicitate sau în teleshopping a unor indicaţii terapeutice referitoare la boli precum cancer şi alte boli tumorale”, arată articolul.

„Nu au voie să facă aşa ceva. Cum să le spună oamenilor că măcar e posibil să prevină cancerul?”, a spus Dorina Rusu.

Intrarea în legalitate pentru spoturile Prostafix a fost votată şi în baza articolului 120, alineatul 1 din Codul audiovizual. ”Sub rezerva derogărilor prevăzute de legislaţia comunitară şi naţională aplicabile apelor minerale naturale şi produselor alimentare destinate unei alimentaţii speciale, informaţiile referitoare la produsele alimentare nu trebuie să atribuie unui produs alimentar proprietăţi de prevenire, de tratament şi de vindecare a unei boli umane şi nu trebuie să evoce astfel de proprietăţi”, prevede acesta.

Potrivit unui raport de monitorizare al CNA, spotul publicitar pentru produsul Visislim, a fost difuzat în luna august 2016, conform Kantar Media, de posturile de televiziune Antena 1, Kanal D, Naţional TV, Antena Stars şi Happy Channel.

Potrivit unui alt raport de monitorizare al CNA, spotul de teleshopping pentru produsul Prostafix a fost difuzat de postul de televiziune Antena 3 în data de 3 iulie 2016, la ora 11.52 şi la ora 15.51.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite