Câteva sute de euro în plus pentru un Logan mai sigur

Câteva sute de euro în plus pentru un Logan mai sigur

Dacia Logan a avut un rezultat mediocru la testele de impact

Dacia Logan a obţinut, în 2005, un scor de trei stele din maximum cinci la testul de impact Euro NCAP (asociaţia europeană autorizată pentru efectuarea testelor de siguranţă auto).

Scorul este unul mediocru, în condiţiile în care mai toate modelele Renault au câte cinci stele.Dacia Logan a avut rezultate slabe atât la impactul frontal, cât şi la cel lateral, zona pieptului ocupanţilor locurilor din faţă fiind slab protejată. La momentul realizării crash-testelor, s-a remarcat lipsa unui sistem electronic de stabilitate, dar şi a airbagurilor laterale şi de tip cortină.

EDITORIAL, de Mălin Bot

redactor-şef adevarul.ro

Genocid în România: 65.000 de morţi, prea puţini vinovaţi

Între timp, la capitolul opţiuni au fost introduse airbagurile laterale, care pot fi cumpărate la un preţ de 210 euro, însă cele tip cortină nu sunt disponibile. Ambele au rolul de a creşte protecţia pasagerilor la impactul lateral. Un sistem de stabilizare electronică de tip ESP nu este oferit de fabricant nici măcar ca variantă opţională, chiar dacă valoarea unui astfel de dispozitiv nu ar depăşi 600 de euro.

Impactul lateral, mai puternic

„Din câte am văzut, maşina lui Huidu a lovit Loganul din lateral-faţă. Orice autoturism este proiectat să facă faţă şocurilor frontale, de aceea se schimbă totul când maşina este lovită din lateral. Spre exemplu, un impact lateral la viteza de 29 km/h este resimţit mult mai puternic decât un impact frontal la 65 km/h. Şi corpul uman este mai sensibil la loviturile din lateral", a declarat Virgil Mihailovici, preşedintele Asociaţiei pentru Siguranţa Auto. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: