Cât costă o cursă la Uber şi Bolt în prima zi în care îşi face efectul ordonanţa taximetriei

Cât costă o cursă la Uber şi Bolt în prima zi în care îşi face efectul ordonanţa taximetriei

FOTO: shutterstock.com

Ordonanţa de urgenţă care modifică legea taximetriei a intrat în vigoare de joi. S-a ajuns aici după mai multe proteste ale taximetriştilor, care au cerut Guvernului să modifice legea 38/2003. Taximetriştii s-au plâns de „concurenţa neloială” şi au acuzat companiile de ridesharing, precum Uber, Bolt (fostul Taxify) şi Clever, că ar funcţiona ilegal. Astfel, astăzi au ieşit în stradă şoferi care lucrează cu aplicaţii, dar mult mai puţini.

De altfel, aplicaţiile pentru maşini în regim de car sharing, precum Uber, Bolt şi Clever, au anunţat încă de ieri că ar putea să nu mai aibă şoferi pe traseu începând de astăzi. Altfel spus, este posibil ca mulţi dintre cei 2,5 milioane de utilizatori ai acestor platforme să nu găsească o maşină disponibilă, să fie nevoiţi să aştepte foarte mult sau să plătească mai mult, chiar dacă aplicaţiile vor funcţiona în continuare.
 
Cum aplicaţiile nu pot fi închise, numărul şoferilor ar putea scădea, pentru că şoferii care folosesc aceste aplicaţii vor putea fi amendaţi mult mai uşor şi riscă amenzi de până la 5.000 de lei.
 
Ordonanţa elimină sintagma „în mod repetat” din Legea 38/2003 privind transportul în regim de taxi. Concret, până acum, persoanele fizice sau juridice care efectuau în mod repetat transport public de persoane, contra cost, erau sancţionate cu amenzi de la 1.000 lei, la 5.000 lei.
 
Însă, odată cu eliminarea acestei sintagme, autorităţile nu vor fi nevoite să demonstreze că şoferii Uber, Bolt sau Clever transportă persoane în regim de taxi în mod repetat, este suficent să fie prinşi făcând asta o sigură dată pentru a fi amendaţi, arată StartUpCafe. Eliminarea acestei sintagme a fost cerută insistent de taximetrişti. După adoptarea ordonanţei, Guvernul a dat asigurări că în scurt timp va reglementa şi activitatea de ridesharing. 
   
Adevărul a comparat care este preţul unei curse pentru Bolt (fostul Taxify) şi Uber, înainte de intrarea în vigoare a odonanţei şi care este preţul unei curse asemănătoare astăzi, după ce OUG a intrat în vigoare. 
 
Astfel, dacă în februarie, în jurul orei 11.00, preţul unei curse Uber pe o distanţă de aproximativ opt km costa 23.86 lei, joi dimineaţa, preţul cursei costă mai mult cu circa 10 lei, adică 33.51 lei. 
 
În cazul unei curse Taxify, pentru o distanţă de 13 km, pentru care preţul era 34.90 lei (fără reducerea de 10 lei), preţul a crescut cu 50 la sută, joi dimineaţa, ajungând la 68.50 lei. De notat însă că joi dimineaţă a plouat, iar preţurile la serviciile de car sharing tind să crească uşor.
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: