Cargoul Fagaras, sub pavilion nord-coreean, a esuat langa Ras El Maghreb

9 romani sunt internati in spitalele din Jijel si Skikda


O nava nord-coreeana, cu echipaj format in majoritate din romani, a esuat, luni seara, pe coasta estica a Algeriei. Patru din cei 22 de membri ai echipajului sunt dati, in continuare, disparuti, 14 au fost salvati, 12 dintre acestia fiind romani. Noua sunt internati in spitalele din Jijel si Skikda, iar comandantul Mihai Dragos Ionescu, intr-un alt spital din zona. Fostul cargou "Fagaras", acum sub pavilion nord-coreean, s-a izbit, alaltaieri, de un recif si pluteste in deriva. Cauza este o pana la motorul principal, pe fondul unei furtuni extrem de violente. La firma constanteana de bunkeraj "Seif Oil Shipping", telefoanele sunau, ieri, neintrerupt. Informatiile sunt insa destul de confuze. Directorul Dumitru Burcu incerca sa puna cap la cap stirile primite. Ce s-a aflat pana acum, fara nici un dubiu, este ca printre cei salvati se numara si ofiterul III Sorin Soroceanu, din Constanta. Impreuna cu alti colegi romani, un sirian si un libanez, el a fost internat in spital. De doua zile, d-na Soroceanu nu si-a putut contacta telefonic sotul, dar nu s-a alertat prea tare, gandindu-se ca nava intrase, probabil, intr-o zona fara acoperire. Totusi, ea si fiica ei sunt increzatoare ca Sorin se va intoarce curand acasa. La firma, se stie ca zona naufragiului este cercetata, zi si noapte, de remorchere si elicoptere, dar, din cauza valurilor mari si a vantului puternic, nimeni nu poate urca inca pe vasul in deriva. In mediile portuare se spune ca nava "Lujin 2" ar mai fi avut parte de un incident, in decembrie, chiar in Portul Constanta. Atunci, flacarile au cuprins vaporul - se pare de la un scurtcircuit -, dar nu au facut, din fericire, victime, iar vasul a putut pleca mai departe. Ieri, la pranz, la Ambasada Romaniei la Alger nu putea fi contactat nimeni din personalul diplomatic, intrucat, dupa cum a sustinut secretara, cu totii se deplasasera la locul gravului incident, unde s-a si creat o celula de criza. Tinand seama de distanta mare pana la locul naufragiului, Ras El Maghreb (situat intre Jijel, 360 km est de capitala, si Skikda, 510 km est de Alger), era nevoie de timp pentru a se ajunge in acest punct. De asemenea, intrucat ranitii romani sunt internati atat la spitalul din Jijel, cat si la Skikda, trebuia sa se mearga atat la fiecare dintre unitatile respective, cat si la cel unde se afla comandantul, situat in alta localitate decat cele amintite. Colegii de la agentia de presa algeriana ne-au precizat ca, potrivit informatiilor oficiale de care dispun, cinci persoane au decedat, iar sapte sunt date disparute. Victimele de care vorbeau ei erau patru marinari si un scafandru de la protectia civila algeriana, care au incercat sa acorde ajutor navei in deriva. Ni s-a confirmat ca si patru marinari de la bordul lui "Lujin 2" erau dati disparuti si nu s-a exclus ca printre victime sa se afle si romani. De asemenea, din Spania a fost trimis un elicopter, care a sprijinit actiunile de salvare a sinistratilor, desfasurate in conditii extrem de dificile, fiind furtuna. Ziarul algerian "Liberte" scria ieri ca, din cauza penei de motor a cargoului, acesta s-a izbit cu putere de reciful inalt si s-a rupt in doua fara a se scufunda. Potrivit Ministerului roman al Transporturilor, nava era in portul algerian Djendjen, pentru descarcare, cand autoritatile au cerut tuturor vaselor sa iasa din port din cauza conditiilor nefavorabile. Comandantul a lansat SOS la ora 10,00. In acel moment, inaltimea valurilor era de circa zece metri. Nava plecase din Constanta la 16 martie, avea un echipaj format in majoritate din romani, dar si sirieni, si libanezi, si era incarcata cu 2.229 tone de cherestea si 5.616 tone de soda calcinata avand ca destinatie Algeria.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos: