Cardul de sănătate a fost deblocat după aproape şase ore

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cardul de sănătate, blocat de două ore FOTO Adevărul
Cardul de sănătate, blocat de două ore FOTO Adevărul

Cardul de sănătate a fost deblocat după aproape şase ore, a declarat pentru „Adevărul” medicul Sandra Alexiu. În perioada în care sistemul nu a funcţionat, medicii de familie au fost nevoiţi să-şi ţină pacienţii la uşa cabinetelor.

UPDATE Cardul de sănătate a fost deblocat la ora 13.45, astfel că medicii şi-au reluat activitatea.

Preşedintele CNASA, Radu Ţibichi, a explicat că momentan nu se cunoaşte cauza defecţiunii tehnice, în condiţiile în care echipamentele sunt în diverse zone, cele mai multe la STS, dar şi la Serviciul paşapoarte. Concret, începând cu ora 08.30 este afectată utilizarea cardului naţional de sănătate.

„Nu ştim cauza defecţiunii. Aşteptăm remedirea problemei, echipamentele fiind distribuitre în diverse zone, cele mai multe la STS, dar şi la Serviciul Paşapoarte. Ceea ce ştiu furnizorii de servicii este că pot lucra off-line şi apoi, când se va remedia defecţiunea, pot încărca în sistem serviciile efectuate, în 72 de ore. Niciodată problemele nu au durat atât”, a mai spus Ţibichi.

Pe site-ul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, la secţiunea Cardul naţional de sănătate, a fost deja postat un anunţ potrivit căruia, marţi, începând cu ora 08.30, sistemul informatic al cardului naţional de asigurări de sănătate este indisponibil datorită unor probleme tehnice.

Până la remedierea problemelor, confirmarea semnării prin cardul de sănătate a serviciilor medicale, a prescrierii reţetelor şi a eliberării medicamentelor vor putea fi efectuate in modul off-line. Serviciile operate în acest interval vor trebui încărcate în Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate, în maxim 72 ore de la prestarea acestora, potrivit anunţului.

Ce oferte au fost depuse pentru asigurarea de mentenanţă şi helpdesk

Începând cu luna martie, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate a demarat o licitaţie pentru achiziţia de servicii de help desk, mentenanţă şi suport tehnic. Printre cei care au depus oferte se afşă Teamnet şi HP, aceasta din urmă fiind urmărită penal de DNA pentru complicitate la abuz în serviciu.

Pentru acest contract nu a fost publicat un câştigător în SEAP, însa datele arată că CNAS a primit tot trei oferte din partea următoarelor firme:
    1. Asocierea formată din SC Master Technology Systems (lider de asociere), SC European Funds Invest (asociat - avand ca subcontractant pe Insoft Development & Consulting) si SC Maguay Impex (asociat).
    2. SC Teamnet International
    3. SC Hewlett-Packard (Romania), având ca subcontractant pe SC Quantrio Consulting

Medici de familie: „Nu mai putem valida serviciile”

Medicii de familie au atenţionat că dacă vor mai exista întreruperi mai mari de patru ore ale sistemului informatic, vor notifica autorităţile competente, să rezolve această problemă. „În ciuda numeroaselor noastre avertismente, CNAS nu este capabilă să ofere un sistem informatic funcţional şi nici să recunoască atunci când sistemul nu funcţionează, pentru ca pacienţii noştri să primească la timp serviciile medicale de care au nevoie, precum si respectul pe care îl merită”, a declarat Rodica Tănăsescu, preşedintele Societăţii Naţionale de Medicina Familiei (SNMF).

Specialiştii atrag însă atenţia că deşi autorităţile susţin că serviciile pot fi validate într-un interval de 72 de ore, uneori ele nu mai pot fi introduse luni în sistem.

„Nefuncţionarea joi şi vineri va duce automat la invalidarea serviciilor, deoarece este depăşit termenul de 72 de ore impus”, mai transmit medicii de familie, adăugând că dacă lucrează în sistem offline nu pot verifica şi calitatea de asiguraţi a pacienţilor lor. În plus, aceştia nu pot verifica depăşirea numărului de medicamente primite de pacient, precum şi alte informaţii care există în contract şi pe care sunt obligaţi să le deţină.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite