În treizeci şi mai mult de ani, am făcut mii de recrutări pentru posturile de conducere, de directori generali, preşedinţi de bănci, country managers, directori de toate felurile. Nu-mi aduc aminte ca o singură dată, măcar, să mi se fi cerut aşa ceva, adică un astfel de profil ieşit din rând. Niciodată! Mi s-au cerut întotdeauna, din anii 90 şi până azi, directori generali care să fie ca alţi directori generali, directori financiari, de vânzări, de marketing, de IT, de logistică, de operaţii, directori tehnici, juridici, de HR şi de alte feluri, aşa cum sunt şi ceilalţi. Iar dacă încercam să aduc în discuţie pe cineva mai diferit, imediat era dat deoparte – mai ales pe la companiile multinaţionale şi la firmele străine.

Ştiu bine că citiţi altceva pe Internet. Dar, totuşi, mai luaţi-vă un răgaz de gândire atunci când vă străduiţi să convingeţi un angajator că sunteţi altfel decât toţi ceilalţi angajaţi şi candidaţi. Şi încercaţi şi metoda aceea clasică, bătrânească, aceea care spune că e mai înţelept să afli mai întâi ce fel de om este angajatorul şi ce vrea el, şi abia după aceea să începeţi să-i povestiţi cum sunteţi.