Campania „Nu da doar cu SEEN”, pentru creşterea gradului de conştientizare a depresiei la adolescenţi, a fost lansată

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO: neoroaxis.ro
FOTO: neoroaxis.ro

Realizatorii filmului românesc „Otto Barbarul” alături de depreHUB, primul hub antidepresie din România, lansează campania „Nu da doar cu SEEN", prin care îşi doresc să atragă atenţia asupra problemelor adolescenţilor când aceştia trec prin perioade dificile. Părinţii, profesorii şi adolescenţii sunt încurajaţi să ofere sau să ceară suport psihologic printr-o linie gratuită de telefon.

Realizatorii filmului „Otto Barbarul” şi-au propus ca prin campania „Nu DA doar cu SEEN" să ducă mai departe povestea personajului principal din film şi să atragă atenţia adulţilor din jurul adolescenţilor cu depresie. Astfel, au creat o serie de materiale video inspirate din scene din film în care au adus la aceeaşi masă, într-un dialog moderat de psihologul Yolanda Creţescu, părinţi, persoane publice şi adolescenţi cu scopul de a contribui la conştientizarea semnelor premergătoare depresiei la adolescenţi, precum şi la propunerea unor soluţii constructive care să aiba un impact pozitiv în relaţia acestora cu cei apropiaţi, transmite hotnews.ro. 

Materialele video pot fi vizionate începând din 21 septembrie pe pagina de facebook a filmului.  Parte din campanie sunt şi alte acţiuni care se derulează pe reţelele de socializare şi sunt adresate direct adolescenţilor şi prietenilor acestora.

Acest demers al nostru de conştientizare a depresiei la adolescenţi se adresează în mod special adulţilor. Insist să repet acest lucru pentru că la noi, la adulţi este cheia rezolvării. Noi trebuie să găsim soluţii pentru copiii noştri, trebuie să învăţam să-i acceptam aşa cum sunt, să-i sprijinim şi să le insuflăm curajul de a nu renunţa." , spune Iuliana Tarnoveţchi, producator filmului de lungmetraj Otto Barbarul.
Filmul Otto Barbarul prezintă lupta unui adolescent de 17 ani ce se confruntă cu pierderea iubitei lui, care se sinucide şi care devine captiv într-un cerc vicios creat de părinţi, bunicul său, mama iubitei sale şi ancheta derulată de serviciile sociale. Filmul vorbeste despre felul în care toate aceste evenimente se intersectează şi afectează lumea lui Otto.

Tulburarea depresivă majoră la copii şi adolescenţi



Organizaţia Mondială a Sănătăţii arată că jumătate dintre cazurile de tulburări emoţionale apar în jurul vârstei de 14 ani, însă majoritatea sunt nedetectate şi netratate şi pot afecta profund domenii precum activitatea şi frecvenţa şcolară.
OMS arată că până la 10% dintre băieţi şi 14% dintre fete cu vârsta de 11 ani au raportat „că se simţeau trişti" mai mult de o dată pe săptămână în ultimele şase luni, în medie, în 28 de ţări europene, membre ale OCDE . Conform aceluiaşi raport, ponderea copiilor care declară că se simt trişti creşte odată cu vârsta, iar diferenţele de gen devin şi mai accentuate: la vârsta de 11 ani, 14% dintre fete declară că se simt triste, comparativ cu 10% dintre băieţi, pe când la vârsta de 15 ani, diferenţa este mai mare: 29% din fete şi doar 13% din băieţi.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite