Articol publicitar

Anunţul Telefonic - Ziarul cu 5.000.000 de autori

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
anuntul

O provocare. În perioada comunista a Bucureştiului, ca să publici un anunţ aveai de ales între două ziare: Romania Libera sau Informaţia Bucureştiului.

Numărul de pagini dedicate acestei rubrici era limitat, statul la coadă era inevitabil, iar anunţurile erau cenzurate.

Nu prea aveai ce să vinzi, deci nici ce să cumperi. Doar rubrica “Decese” era asigurată zilnic, în mod natural.

Primul număr din Anunţul Telefonic a apărut pe 7 iunie 1990 şi a optat de la bun început să fie ziarul ...celor vii. Ca dovadă, unul din anunţurile de început: “Schimb loc de veci, contra televizor color”.

Ideea ziarului de a publica anunţuri preluate telefonic non-stop a prins foarte repede. Era o schimbare “revoluţionară”: pragmatism şi libertate.

Orasul fusese din timp avizat, prin zeci de mii de afişe, de viitoarea lansare, de sistemul de funcţionare şi, evident, de numerele de telefon care preluau anunţuri.

În componenţa redacţiei, la acea vreme, au fost oameni cu idei multe şi inspirate  (Eugen Andreescu, Make, Eugen Nastasel, s.a )

La ora 11:00 ediţia online

Dacă până în 1996, ediţia tiparită era citită preponderent în Bucureşti, avantajele internetului ne-au convins să publicam replica ziarului tipărit şi în forma online (www.anuntul.ro). Scăderea tirajului a fost compensată de mărirea spectaculoasă a numărului de cititori nu numai din România ci şi de pretutindeni.

Anunţul Telefonic are astăzi 1.000.000 de cititori unici lunar.

“Anunţurile  publicitare  sunt partea cea mai sinceră dintr-un ziar” (Thomas Jefferson)

Anunţul ca formă de publicitate a existat dintotdeauna. A face cunoscut, a încunoştinţa, a vesti, a da de ştire.

Azi: prin televiziune, internet, telefon, o comunicare liberă şi fără frontiere.

Fiecare anunţ are un autor anonim “un scriitor de anunţuri “, care, în 15 cuvinte îşi construieşte (mai inspirat sau nu) mesajul pe care vrea să il facă public.

Anunţul Telefonic face posibil ca, din cele câteva milioane de anunţuri publicate timp de un sfert de secol, sa se reconstituie o istorie reală a unei epoci.

Există vreo reţetă a rezistenţei ?

Dintre multele firme înfiinţate în anul 1990, au ramas în funcţiune până în prezent doar 20 (cf. Ziarul Financiar din 27 aprilie 2015).

Anuntul Telefonic este un brand românesc cu o vechime de 25 ani. A avut şi are ca provocări cerinţele clienţilor şi apariţia concurenţei (care, presupunem, luptă loial).

- În cei 25 de ani, peste 3.200 de ediţii au fost tipărite şi difuzate la timp, fără excepţie.

- Taxele şi impozitele achitate complet şi punctual

- Inovaţii, îmbunătaţiri continue, decizii rapide şi intuirea viitorului

- O echipă de oameni capabili şi devotaţi ziarului.

- Fără culoare politică.

Clienţii pot trăi fără noi, dar noi fără clienţi, nu.

Deci ei sunt singurii capabili să ne judece.

Retiparind prima ediţie a ziarului, provocăm o incursiune în agitatul an 1990...

                   

Radu Popescu, fondator

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite