ANPC: O companie de telefonie mobilă care şi-a anunţat clienţii despre majorarea abonamentelor, amendată cu 70.000 de lei

ANPC: O companie de telefonie mobilă care şi-a anunţat clienţii despre majorarea abonamentelor, amendată cu 70.000 de lei

FOTO ARHIVĂ

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) s-a autosesizat şi a verificat unul dintre operatorii de telefonie mobilă care a început să trimită abonaţilor mesaje privind creşterea costurilor abonamentelor, ulterior demarării controlului înregistrându-se şi reclamaţii în acest sens.

Ştiri pe aceeaşi temă

Decizia operatorului vizat a fost luată în baza unei clauze contractuale care dă dreptul operatorului economic să majoreze costul abonamentului, în mod unilateral, oricând acesta consideră necesar. Pentru practica incorectă, operatorul a fost amendat cu 70.000 de lei.
 
ANPC anunţă, printr-un comunicat, că s-a autosesizat şi a făcut un control la o companie de telefonie mobilă care a trimis mesaje clienţilor pivind majorarea abonamentelor.
 
Potrivit ANPC, s-a constatat încălcarea Legii 363/2007, respectiv articopul care prevede că ”O practică comercială este incorectă dacă: a) este contrară cerinţelor diligenţei profesionale; b) deformează sau este susceptibilă să deformeze în mod esenţial comportamentul economic al consumatorului mediu la care ajunge sau căruia i se adresează ori al membrului mediu al unui grup, atunci când o practică comercială este adresată unui anumit grup de consumatori.”
 
”S-a constatat că operatorul economic respectiv utilizează o practică comercială incorectă, contrară diligenţei profesionale, deoarece a ales să transfere anumite costuri - apărute ca urmare a unor modificări legislative -, în sarcina consumatorilor, folosind o poziţie de forţă dominantă şi psihologică. Acest lucru s-a produs prin majorarea abonamentelor cu o sumă de bani, creştere ce ar putea fi acceptată de majoritatea abonaţilor în condiţiile în care procedurile de renunţare la contract, sau de portare a numărului într-o altă reţea, sunt complicate şi necesită o anumită perioadă de timp. Astfel, furnizorul de servicii deformează sau este susceptibil să deformeze, în mod esenţial, comportamentul economic al consumatorului mediu, care este deja într-o relaţie contractuală cu acesta”, a transmis ANPC.
 
În urma controalelor efectuate, ANPC a aplicat o sancţiune în valoare de 70.000 lei.
 
”Având în vedere că informaţiile trimise, sau care urmează a fi trimise, de către operatorul economic, cu privire la majorarea preţului pachetului de servicii, pot avea impact asupra unui număr de 2.338.617 consumatori, în temeiul prevederii art. 13 alin. 1 lit. b din Legea 363/2007 republicată, comisia întrunită la nivelul ANPC va analiza posibilitatea dispunerii încetării practicii comerciale incorecte, chiar dacă aceasta nu a fost încă utilizată, însă acest lucru este iminent”, a mai transmis ANPC.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: