Angajaţii români caută locuri de muncă pe Facebook. Restul europenilor folosesc, în schimb, LinkedIn-ul

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Românii aflaţi în căutarea unui loc de muncă apelează la reţeaua de socializare Facebook pentru a trimite CV-uri şi scrisori de intenţie către angajatori. Mai exact, aproape 94% recurg la acest gest, după cum arată cel mai recent studiu făcut de Adecco. În schimb, la nivel mondial, LinkedIn este cea mai populară platformă folosită în scop profesional.

Concret, studiul arată cum folosesc persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă dar şi angajatorii reţelele de socializare în procesul de recrutare.

„Concluziile arată că rolul reţelelor sociale în procesul de căutare a unui job şi de recrutare devine tot mai important, iar potenţialii angajaţi folosesc tot mai des dispozitive mobile pentru căutarea de noi oportunităţi de muncă. Cercetarea a fost efectuată în 26 de ţări, pe mai mult de 31.000 candidaţi şi peste 4.168 de recrutori”, se arată într-un comunicat de presă.

În cazul angajaţilor din România, aceştia au răspuns în proporţie de 93,5% că folosesc reţeaua Facebook pentru a trimite CV-uri către potenţiali angajatori. Procentul scade la 44% în cazul reţelei LinkedIn. În cazul formării unei reţele profesionale, Facebook contează pentru 74,9% în timp ce LinkedIn, procentul este de 44,5%. În plus, 75,3% dintre respondenţi au declarat că folosesc Facebook pentru a căuta locuri de muncă în timp ce procentul scade la 43,4 în cazul reţelei LinkedIn.

„Pentru găsirea unui loc de muncă, românii folosesc mult mai des reţelele sociale în locul altor surse de informare. De exemplu, doar 29,6% din respondenţi au declarat că folosesc secţiunea de angajări de pe site-urile companiilor. Folosirea extensivă a mediului online este o caracteristică a ţărilor din Europa Centrală şi de Est. Est-europenii au declarat că în proporţie de 83% folosesc internetul pentru a căuta un loc de muncă cu 8 procente mai mult decât faţă de restul Europei şi cu 9 procente faţă de Asia”, arată comunicatul.

Potrivit studiului, la nivel global, personale care caută un loc de muncă sunt şi mai ‘mobile’ decât angajatorii: 65% din potenţialii angajaţi folosesc un dispozitiv mobil pentru a căuta online locuri de muncă,în timp ce, în cazul angajatorilor, procentul scade la 41%. În cazul României procentul celor care caută un loc de muncă pe un dispozitiv mobil scade la 46%

Peste 31.000 de persoane în căutarea unui loc de muncă şi 4.100 de angajatori din 26 de ţări au luat parte la studiul Adecco. Respondenţii au împărtăşit opiniile şi experienţele lor în utilizarea reţelelor sociale pentru recrutare şi căutarea unui loc de muncă.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite