113 - numărul unic de urgenţă pentru persoanele cu dizabilităţi de vorbire sau auz este funcţional de joi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Persoanele care au dizabilităţi de auz şi/sau vorbire vor putea folosi, începând de joi, numărul unic de urgenţă 113 pentru mesajele asociate apelurilor de urgenţă. Înainte însă, acestea trebuie să-şi înregistreze numărul de telefon în baza de date a Sistemului pentru apeluri de urgenţă.

Astfel, pe lângă numărul unic de urgenţă 112, utilizat la nivel naţional de toate categoriile de persoane, de astăzi va putea fi utilizat un al doilea număr, 113, disponibil pentru persoanele cu deficienţe de auz şi vorbire.

Concret, un SMS asociat unui apel de urgenţă va fi considerat „orice mesaj scurt, transmis ulterior unui apel de urgenţă, privind aceeaşi situaţie de urgenţă, către Serviciul de urgenţă 113, de o persoană cu dizabilităţi de auz şi/sau vorbire înregistrată la administratorul SNUAU (Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenta - n.r.), care necesită acţiunea agenţiilor specializate de intervenţie”, aşa cum se arată în actul normativ.

Înainte însă, persoanele cu dizabilităţi vor trebui să-şi înregistreze propriul număr de telefon în baza de date a Sistemului pentru apeluri de urgenţă.

Persoanele care vor transmite mesaje false sau care adresează injurii operatorilor la numărul 113, riscă să fie amendate cu o sumă cuprinsă între 500 şi 1.000 de lei. 

Înfiinţarea dispeceratului 113 a fost decisă prin Legea 132 / 2015, care modifică Ordonanţa de Urgenţă 34 / 2008, referitoare la Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţă. Legea a fost promulgată printr-un decret al preşedintelui Iohannis, decret publicat luni în Monitorul Oficial.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite