Viorica Dăncilă – „Mama Naţiunii“

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Inquam Photos / Octav Ganea
FOTO Inquam Photos / Octav Ganea

Viorica Dăncilă pare că a dat ce mai puternică lovitură de PR a anului. Dezvăluirile apărute în mass-media despre adopţia fiului său i-a determinat până şi pe cei mai aprigi contestatari ai premierului să îşi exprime simpatia sau admiraţia faţă de latura umană a acesteia, o latură necunoscută publicului larg până în acest moment.

O operaţiune de PR desfăşurată în mai mulţi paşi şi executată cum scrie la manual. Dăncilă îşi expune public fiul în loja oficială a Ateneului, alături de cei mai importanţi lideri politici europeni, cu ocazia evenimentului de preluare a presedinţiei Consiliului UE. Presa vuieşte şi condamnă gestul „neprotocolar“ al premierului. Un cititor „plasează“ apoi într-un comentariu pe Facebook informaţia potrivit căreia fiul premierului ar fi adoptat. Un cotidian central „preia“ informaţia şi începe documentarea cazului. O execuţie clasică dar extrem de eficientă, care aduce rezultatul urmărit – premierul Dăncilă obţine Victimizare şi Simpatie. Adversarii politici rămân fără replică.

Românii sunt mari iubitori şi consumatori de telenovele. Serialele sud-americane sau mai mai recent cele turceşti, cu povestea sultanului Suleyman Magnificul în frunte, au avut şi au în continuare audienţe destul de mari. „Elodia“ – telenovela românească regizată în studioul OTV a ţinut în urmă cu câţiva ani o ţară întreagă cu sufletul la gură. Iar lui Dan Diaconescu i-a asigurat peste 10% la alegerile parlamentare din 2012. Emoţiile sunt foarte uşor de manipulat.

PSD îşi cunoaşte foarte bine electoratul. Ştie să îl seducă şi să îl motiveze în momentele esenţiale. Cheia prin care îl aduce la vot la fiecare rundă de alegeri electorale este la liderii partidului. Iar electoratul îi urmează într-o disciplină care poate concura cu uşurinţă disciplina militară. Cu ajutorul unui uriaş aparat de propagandă i se livrează duşmani precum Statul Paralel, băncile sau multinaţionalele, dar şi impresionante poveşti de viaţă cum este cea a adopţiei fiului premierului Dăncilă. PSD face din manipularea politică o adevărată artă.

La scurt timp de la învestirea în funcţia de premier a Vioricăi Dăncilă, într-o analiză publicată tot pe acest blog, scriam următoarele: „Cum segmentele electorale progresiste pe care PSD a reuşit să le atragă la vot la parlamentarele din 2012 şi prezidenţialele din 2014, în special datorită profilului electoral al fostului premier Victor Ponta şi ca urmare a adoptării unor măsuri cu impact în plan economic, se vor reorienta din punct de vedere electoral în 2019, pentru Liviu Dragnea, în acest moment, conservarea bazei tradiţionale a partidului este esenţială.

Atât profilul noului premier, cât şi profilul echipei guvernamanetale este unul în perfectă concordanţă cu profilul electoratului tradiţional al PSD.

Aşa cum rezultă dintr-o analiza sociodemografică privind genul, 43,0% din electoratul feminin care a exprimat o opţiune electorală, a optat pentru Partidul Social Democrat, astfel că desemnarea Vioricăi Dăncilă conservă acest atu pe care partidul îl are la nivelul segmentului de electorat feminin.

Criticată extrem de dur de analişti şi comentatori politici, Viorica Dăncilă reprezintă însă întruchiparea perfectă a femeii simple din popor. Dăncilă are mari şanse să devină un personaj apreciat de electoratul feminin al PSD, care se va regăsi în look-ul şi stiul ei vestimentar, în timp ce bărbaţii o vor aprecia pentru că este modelul femeii perfect supuse bărbatului.“

Oricare ar fi rolul atribuit Vioricăi Dăncilă în acest an electoral, „Mama Naţiunii“ este noul brand de ţară. Totul este să nu sufoce pe toţi cu „iubirea“ ei.

Dacă analizăm datele sociologice observăm că, din punct de vedere electoral, Dăncilă s-a achitat de rolul care i-a fost încredinţat când a fost propusă să conducă Guvernului României. Conform sondajului CURS publicat în luna iulie a anului trecut, 38% din electoratul feminin optează pentru Partidul Social Democrat. Gafele premierului au generat o pierdere de doar 5% în rândul electoratului feminin. O pierdere care, foarte probabil, va putea fi uşor recuperată în noul context mediatic de care se bucură Viorica Dăncilă.

Această amplă campanie de PR nu este însă desfăşurată doar pentru a recupera pierderile electorale. Nu. Este un semnal că  Vioricăi Dăncilă i se pregăteşte deja un rol mult mai important în acest an electoral. Una dintre variante ar fi propulsarea acesteia drept Comisar european din partea României, urmată apoi de ieşirea PSD de la guvernare pentru a aborda alegerile prezidenţiale din rolul de opoziţie la Iohannis şi Guvernul său. Un alt scenariu probabil ar fi cel al asumării unei candidaturi la prezidenţiale şi propulsarea lui Liviu Dragnea în funcţia de premier, cu atât mai mult cu cât funcţia prezidenţială a fost golită de atribuţii, iar butoanele puterii se află mai toate la Guvern. Oricare ar fi rolul atribuit Vioricăi Dăncilă în acest an electoral, „Mama Naţiunii“ este noul brand de ţară. Totul este să nu sufoce pe toţi cu „iubirea“ ei.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite