VIDEO Traian Băsescu, despre CFR Marfă: „Dacă Guvernul va bloca privatizarea, statul va plăti milioane de euro despăgubiri“

Jurnalişti şi politicieni, despre declaraţiile fierbinţi ale lui Traian Băsescu

Preşedintele Traian Băsescu a avertizat luni că, în cazul în care Guvernul nu va duce la bun sfârşit procesul de privatizare a CFR Marfă, statul român va trebui să plătească milioane de euro despăgubiri firmei GFR, câştigătorul declarat al licitaţiei.

Ştiri pe aceeaşi temă

Principalele declaraţii ale preşedintelui:

Vineri a avut loc o şedinţă CSAT şi ne-am limitat în a da un simplu comunicat. Şedinţa s-a desfăşurat într-o atmosferă constructivă şi s-au căutat soluţii.

Nu-mi place această plimbare a unui proces de privatizare între Guvern şi CSAT. CSat lucrează strict după legea 403 din 2002. Era aceeaşi lege după care s-a privatizat Petrom fără a fi validat în CSAT, sau contractul cu Bechtel. Guvernul a presat pe un precedent, mai bine se făceau presiuni pe câştigători să vină cu banii. Cel care avea atribuţiunii să aducă banii era câştigătorul declarat şi atotlăudat atât de fostul ministru al Transporturilor, cât şi de premier. Văd că unii politicieni ajung să fugă de succes.

 

CSAT şi-a încheiat misiunea în februarie atunci când a avizat strategia de privatizare a CFR Marfă.

La câteva ore după plecarea în concediu a premierului, Secretariatul Guvernului a făcut o solicitare de a se pune pe ordinea de zi a CSAT privatizarea CFR Marfă. Ştiind cele negociate cu FMI şi Banca Mondială, Guvernul s-a angajat să finalizeze procesul de privatizare până în septembrie. Ştiind acest angajament al Guvernului, am convocat de urgenţă CSAT, mai ales că se cerea doar punerea pe ordinea de zi.

Este şi o scrisoare nedatată a premierului, care îmi arată că intenţionat a plecat în concediu, şi apoi SGG a trimis hârtia la Cotroceni. Nu-i cel mai frumos lucru, dar mergem mai departe, de dragul coabitării.

Oricât aş căuta în legea CSAT, nu pot găsi un articol care să avizeze contracte de vânzare-cumpărare de companii. Ar fi o gravă încălcare a legii CSAT. CSAT nu are atributul de a verifica Guvernul. Controlul asupra Guvernului îl exercită Parlamentul. Este şi o chestiune ridicolă: CSAT să avizeze o vânzare de acţiuni, ceea ce nu a făcut niciodată. Mi se spune că iau locul primului ministru atunci când îmi exprim o părere, dar, acum, Guvernul îmi spune să fac pe primul-ministru. Solicitarea Guvernului ca CSAT să avizeze vânzarea de acţiuni este inaccepatbilă şi nu voi face o ilegalitate, acum, la bătrâneţe.

În condiţiile în care Guvernul nu continuă procedura, peste ceva timp, GFR va cere daune Guvernului şi va câştiga destule milioane de euro ca daune pentru că Guvernul nu a dus la îndeplinire procedura, după ce a declarat câştigătorul. Litigiul care se va crea va fi în dauna statului român, iar prejudiciul se va plăti din bani publici. Dacă aş fi premier, aş încerca să grăbesc procesul de privatizare. Dacă cel care a câştigat licitaţia nu vine cu banii, Guvernul poate să reia liniştit procedura de privatizare, aşa cum este scris şi în acordul cu FMI. Am atras atenţia că procesul de privatizare a fost foarte rapid.

Important este să nu se blocheze procedurile. Dacă se va rata privatizarea, aş vrea să se rateze din partea cumpărătorului. Ratarea privatizării din parte Guvernului va aduce procese care ne va costa milioane.

Aş vrea să atenţionez în mod expres asupra faptului că această indecizie nu face decât să creeze riscuri de plată din partea statului român. Dacă Guvernul decide să anuleze licitaţia, trebuie juridic să aibă motive solide.

M-a deranjat faptul că premierul a trimis actele prin care dorea convocarea CSAT.Cine crede că de dragul coabitării sunt pregătoit să încalc legea, se înşeală amarnic. Nu asta înseamnă coabitare. În actul de coabitare nu avem niciun rând în care să scrie că nu vom respecta legea. Cât timp respectăm legea, mai există coabitare. Nu regret că am semnat pactul de coabitare, el este necesar. Victor Ponta nu m-a dezamăgit deloc. Victor Ponta fuge de responsabilitate. Nu putem lăsa să funcţioneze după cum pleacă premierul cu bona în vacanţă, mai bine mergea la Neptun, ne întâlneam mai repede.

CFR Marfă este garat la Palatul Victoria şi se pare că locomotiva nu mai are energie.

 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: