Sorin Oprescu: 110 străzi din Bucureşti sunt afectate

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu
Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu

Primarul General al Capitalei, Sorin Oprescu spune că 110 din 500 de străzi sunt afectate în urma deszăpezirilor şi că a stabilit un plan de urgenţă pentru a rezolva această problemă în 10 zile.

"La noi vin şi folosesc o serie de substanţe biodegradabile cu care aruncă pe stradă să nu se formeze gheaţă. Nemţii folosesc numai sare. Sarea nu atacă asfaltul, atacă betonul. Pe străzile cu asfalt, în momentul în care am simţit că începe să se formeze poleiul, a fost aruncată sare", a spus Oprescu la Realitatea TV.

Un taximetrist intervievat de un reporter Realitatea susţine că fiecare groapă costă 15 euro la reparaţii. "Zonele cele mai afectate sunt cele cu şinele de tramvai. S-a exfoliat asfaltul. Sunt nişte plombe foarte proaste", a mai spus taximetristul.

"Ne afectează foarte mult pentu că trebuie să le ocolim şi e periculos, apoi reparaţiile maşinii, timp pierdut. Gropile ne costă milioane de lei. Cele mai afectate sunt cartierele mărginaşe. Bănuiesc că a fost prost făcută asfaltarea de acum doi ani", este de părere un alt taximetrist. "Într-adevăr, anul acesta a fost cel mai rău."

"Bulevarde sunt în întreţinere şi plata nu poate să crească sub nicio formă în urma contractului. În ultimii 20 de ani au fost încheiate contracte inutile pentru Primărie. În 2010 expiră multe contracte", a mai spus primarul general.

"Până la bitum şi compoziţia bitumului primul lucru care erodează este apa. Se adună în neregularităţile străzii şi se infiltrează. Firme ca Electrica, Distrigaz vin şi sparg străzile de capul lor.

Elan Schwartzenberg este de părere că Bucureştiul "arată puţin ca Libanul după bombardament. Eu sunt convins că domnul primar general Oprescu are cele mai bune intenţii. Cred că nu are la primărie un om care să se priceapă la asfaltare. Eu cred că cei care se ocupă de tehnică la noi nu se pricep".

"Maşinile de epocă le scot doar vara, mă plimb uşor cu ele de la Snagov şi le duc înapoi, însă scopul nu este să circul eu cu maşinile de epocă, ci să poată circula orice om rezonabil", a mai spus omul de afaceri într-o intervenţie la Realitatea TV.

Elan Schwartzenberg s-a oferit să studieze modul de gestionare a acestui tip de probleme pe banii săi în Elveţia şi apoi să aplice metodele importate pe străzile din Bucureşti iarna următoare.

Fostul primar general al Capitalei, Adriean Videanu a declarat că acesta este prima dată în ultimii 7 - 8 ani când Bucureştiul se confruntă cu astfel de probleme. "Eu cred că este o eroare tehnică. Cred că de data aceasta nu s-a făcut întreţinerea. Se intervine în lunile septembrie - octombrie cu o soluţie pentru protecţie", a spus Videanu.

"Eu cred că asta înseamnă gestiunea şi întreţinerea drumurilor. În Bucureşti în ultimii 7 - 8 ani de zile nu a fost necesar. S-au reziliat multe contracte de întreţinere. Cei care au responsabilitatea tehnică au greşit", a mai spus Videanu.




Politică



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite