Sesizarea poporului pentru Avocatul Poporului

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pe site-ul Instituţiei Avocatului Poporului a apărut comunicatul: „Avocatul Poporului solicită autorităţilor competente, prin recomandări, să ia măsuri urgente pentru creşterea siguranţei participanţilor la trafic ca urmare a apariţiei unor statistici potrivit cărora România este pe primul loc în Europa la numărul de accidente grave“.

M-am uitat pe lista „adrisanţilor“: ministere, Inspectoratul General al Poliţiei Române, Compania de drumuri CNAIR, Compania feroviară CFR-SA şi am rămas perplex: dacă ditamai Avocatul Poporului s-a băgat unde nu-i fierbe oala, atunci de ce pierde vremea cu plevuşca, lipseşte „capo di tutti capi“, cauza cauzelor, vinovatul principal şi complicele tuturor: guvernul României.

Acest avocat, avocatul nostru, al meu, ne reprezintă prost

Doamna Avocat al Poporului, chiar dacă aveţi acelaşi parcurs ca doamna Prim-ministru, care nu ştie ce s-a întâmplat în România pentru că şi dansa a fost la Bruxelles, să ştiţi că de la Bruxelles se vede mai bine ca de acasă, dar  dumneavoastră pe ce lume trăiţi? 

Nu ştiţi că toate instituţiile şi companiile cărora v-aţi adresat sunt varză de România, măcar dacă ar fi varză de Bruxelles? N-aţi auzit pe coridoarele Parlamentului European că politizarea instituţiilor şi Companiilor de stat în România a depăşit orice măsură periclitând bună lor funcţionare, ceea ce le-a subminat profesionalismul şi, mai ales, încrederea cetăţenilor?

Eu sunt poporul. Sunt nimeni. 

Ştiţi ca răspunsul oficialităţilor române când cetăţeanul de rând cere ceva este: „Bă, da cine eşti tu?“. Eu sunt poporul, eu sunt cel care te plăteşte. Da, sunt nimeni! 

Se poate să nu ştiţi că toate investigaţiile evenimentelor de circulaţie au aceeaşi concluzie exprimată atât de simplul executant cât şi de conducători: lipsa fondurilor pentru măsurile de siguranţa circulaţiei? 

Este de domeniul faptului divers că invariabil justificarea vinovaţilor, diverşi acari Păun, este ca un laitmotiv: „N-avem bani pentru lucrările de siguranţa circulatiei“. Chiar şi politrucii care au politizat ministerele şi Companiile de stat, agenţi publicitari ai partidului de la guvernare, dau din umeri şi spun: n-avem bani.

Dacă nici ei nu au bani înseamnă că nu sunt bani destui; cel puţin fonduri suficiente pentru activităţile instituţiilor şi companiilor , pentru că stipendiile de care beneficiază aceşti sinecurişti ne fac suspicioşi; şi aici nu există prezumpţia de nevinovăţie! 

Este bine cunoscut faptul ca bugetele pentru întreţinerea şi siguranţa circulaţiei pe reţelele rutieră şi feroviară au cunoscut în ultimii trei ani minime istorice, departe de recomandările specialiştilor şi de necesarul impus de Normativul de drumuri şi Instrucţia de cale ferată pentru asigurarea măsurilor de siguranţa circulaţiei rutieră şi feroviară.  

Vinovatul este cel care încasează banii noştri şi îi împarte cum vrea el, guvernul! Iar dacă nu ne convine e problema noastră, a sistemului, pentru că marele vinovat, guvernul României, poate fi sancţionat numai politic.

Păi, să-i sancţionam o dată... si încă o dată... si încă o dată...

Recomandările făcute de Avocatul Poporului sunt hilare şi revoltătoare, în acelaşi timp: câteva măsuri pe care orice utilizator le consideră necesare pe drumuri şi calea ferată şi câteva sarcini preluate dintre atribuţiile Ministerului Educaţiei şi Ministerului Sănătăţii de nişte pseudo-intelectuali care îşi dau cu părerea într-un domeniu în care nu se pricep.  

Dar aici e vorba de respectarea Normativului de administrare, întreţinere şi siguranţa circulaţiei pe drumurile publice şi a Instrucţiei şi regulamentelor de siguranţa circulaţiei pe calea ferată, elaborate şi actualizate periodic de specialişti, care nu sunt aplicate deşi sunt obligatorii!  

De ce instituţiile şi companiile de stat vizate nu-şi fac datoria, nu-şi îndeplinesc atribuţiile legale ce le revin? Suntem cumva în situaţia de „neglijenţă în serviciu“? Iar, în această situaţie, Avocatul Poporului DOAR recomandă aplicarea reglementărilor legale? De ce nu sesizează instanţa cu toţi angajaţii care nu îşi îndeplinesc sarcinile de serviciu, de la mic la mare, în frunte cu Prim-ministrul României?

Poate fiindcă la capătul ghemului deşirat găsim acoliţii partidului de la putere care ocupă fraudulos (fără excepţie, conducători cu delegaţie) posturi din care au fost înlăturaţi toţi specialiştii, sau mai mult, miniştrii, Prim-ministrul?  

De ce vă prefaceţi că vă aflaţi în treabă? De ce nu atacaţi la Curtea Constituţională guvernul pentru că nu respectă angajamentul României alături de celelalte state europene de a reduce la jumătate numărul victimelor din accidente de circulaţie? Pentru că suntem singura ţară europeană unde în loc să scadă numărul accidentelor şi victimelor lor, numărul a crescut! 

De ce nu vă ocupaţi de treburile care vă revin: poporul constată pe pielea lui că avem un guvern nefuncţional, fără sprijin parlamentar, fără încrederea poporului. Aşa că poporul, singurul dumneavoastră client, vă cere dumneavoastră, doamnă Avocat al Poporului, să îl asistaţi pentru normalizarea situaţiei. Altfel, tot poporul  este cel care trage ponoasele din neguvernare! 

Am avut un Victor Ciorbea de tristă amintire, acum avem o Renate Weber de tristă prezenţă: voce a societăţii civile, eşuată în politică românească. 

Doamnă Renate Weber, „fii bărbată“! 

Clientul tău, poporul, te sesizează că trebuie să trimiţi o singură scrisoare de atenţionare în care să aminteşti şi să somezi guvernul că nu-şi îndeplineşte atribuţiile de finanţare a măsurilor de siguranţa circulaţiei  şi nici angajamentele faţă de UE de reducerea la jumătate a victimelor din accidentele de circulaţie. Doamnă Renate Weber, am înţeles reţinerea dumneavoastră specifică grupului din care faceţi parte, dar acum ALDE e într-un proces urât de divorţ cu PSD-ul, ce vă mai împiedică? 

HAI, daţi-i drumul scrisoricii şi face-ţi-o publică. Guvernul este autorul moral şi complicele la genocidul de pe drumuri şi calea ferată, dovedind nu numai indiferenţă, ci şi reavoinţă prin tăierea bugetelor de întreţinere şi siguranţa circulaţiei. 

Păi, să-i sancţionăm o dată... si încă o dată... si încă o dată...

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite