S-au dus vremurile când activul de partid câştiga alegerile

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Este greşeala principală pe care o face PSD, dar şi alte partide. Au senzaţia că este suficient să aibă primari şi organizaţii locale puternice şi alegerile sunt ca şi câştigate. Cel mai bun argument în direcţia aceasta este exemplul USR-PLUS de la alegerile din 26 mai. Aproape fără organizaţii locale, fără primari, practic a bătut PSD în toate oraşele mari. Dacă diaspora era lăsată să voteze, USR-PLUS bătea PSD şi la nivelul ţării.

Aşa că speranţa PSD, suntem un partid mare, puternic, şi de asta vom câştiga alegerile prezidenţiale, devine ridicolă.

Ce nu înţelege premierul Dăncilă

La experienţa politică redusă pe care o are, ca să nu spun şi de resursele intelectuale, trăieşte în paradigma descrisă de sintagma „wishful thinking“, adică îşi transformă dorinţele în realitate. Se iluzionează cu speranţa că „va fi un preşedinte al tuturor românilor“, ea care a fost prizoniera lui Dragnea timp de şase luni, cum singură a explicat. Nu avea voie să vorbească cu nimeni dintre primarii sau conducerea PSD fără voia lui Dragnea. Şi a acceptat situaţia aceasta. Şi dacă, preşedinte fiind, ar ajunge „prizoniera“ altcuiva, din ţara sau din străinătate, ar fi la fel?

Nu mai înţelege un lucru dna Dăncilă. Nici nu mă aşteptam să înţeleagă. Că i s-a rezervat rolul de ţap ispăşitor pentru pierderea lamentabilă a alegerilor prezidenţiale. Dacă singură se plasează în fruntea eforturilor PSD de a câştiga alegerile, tot singură va plăti cu vârf şi îndesat pierderea lor.

Situaţia economică a României nu dă nicio şansă PSD să câştige alegerile

Teodorovici dă din colţ în colţ cu rectificarea bugetară care, de data aceasta, va fi clar negativă. Se vor produce tăieri de cheltuieli de la mai multe capitole. Posibil chiar concedieri din sistemul bugetar. Primarii se plâng că sunt în faliment nedeclarat, iar ultimele luni din an vor fi foarte greu de suportat fără banii de salarii. Şi atunci, de ce ar trage primarii ca Viorica Dăncilă să câştige la prezidenţiale? Când oricum sunt convinşi că nu are nicio şansă. De ce să cheltuie bani pentru campania electorală, pentru afişe, bannere, pentru pomeni cu sacoşa, când rezultatul va fi egal cu zero?

Cum toată soarta bugetului a fost lăsată în mâinile lui Teodorovici, cum restructurări masive nu poate face fără pierderi electorale importante, rămâne soluţia împrumuturilor masive. Teodorovici va duce ţara peste limita de deficit bugetar de 3% din PIB. Dăncilă a şi anunţat că, dacă nu intră în turul al doilea, va demisiona de la conducerea PSD şi în mod sigur şi de la conducerea guvernului.

Aşa că viitoarea guvernare va găsi dezastru în situaţia bugetară a ţării. În an de alegeri locale şi parlamentare, când nu poate lua măsuri de restructurare decisive, de frica pierderilor electorale. Aşa cum s-a întâmplat în 2009. Şi PSD-ului îi convine teribil ca opoziţia să-şi frângă gâtul în situaţia bugetară pe care o lăsă în urmă, în perspectiva alegerilor din 2020.

Va reuşi opoziţia să explice alegătorilor ce se întâmplă?

Cum scenariul acesta este aproape sigur, rămâne ca opoziţia să înţeleagă ce urmează, să se pregătească şi, mai ales, să găsească mijloacele şi căile de a explica populaţiei adevărul economic în care ne aflăm. Nu doar cu lozinci electorale, ci calcule şi statistici reale. Cum spuneam, alegătorii nu mai pot fi aburiţi de primari, preoţi, activul de partid. Au evoluat mult, şi am dat exemplul edificator al alianţei USR-PLUS. În care aproape n-a contat că nu are infrastructura locală de partid. În era telefoniei mobile informaţiile circulă cu viteză, pot fi accesate şi dintr-o stână de oi. Diaspora contribuie electoral într-o măsură importantă, acum că poate să voteze, după promulgarea legii votului din diaspora. Patru milioane de români, care văd cum se trăieşte şi munceşte în ţările UE, pot influenţa decisiv alegerile din ţară.

În concluzie

Foarte important este ca opoziţia să înţeleagă şi să se pregătească pentru ce va fi a doua zi după. După alegerile prezidenţiale. Să pregătească populaţia pentru noua situaţie politico-economică, să profite de campania electorală care urmează pentru a promova nu lozinci, de care alegătorii sunt sătui. Ci adevăruri relevante despre situaţia care ne aşteaptă după alegerile prezidenţiale.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite