Parlamentarii USR cer Guvernului să aloce 25% din bugetul de infrastructură pentru Moldova. „Nu cerem altceva decât ceea ce ni se cuvine”

Parlamentarii USR cer Guvernului să aloce 25% din bugetul de infrastructură pentru Moldova. „Nu cerem altceva decât ceea ce ni se cuvine”

Lucian Daniel Stanciu-Viziteu, iniţiatoru demersului.

Parlamentarii USR au cerut miercuri Guvernului să aloce 25% din bugetul pe infrastructură pentru zona Moldovei, motivând că de 30 de ani această regiune a fost „văduvită de către guvernele de la Bucureşti”. De asemenea, aceştia au făcut apel şi la ceilalţi parlamentari din Moldova pentru a se alătura demersului, precizând că acţiunea va continua şi printr-o campanie online.

Ştiri pe aceeaşi temă

Parlamentarii USR afirmă într-un comunicat de presă că de 30 de ani regiunea Moldovei a „fost văduvită de către guvernele de la Bucureşti de infestiţii seriose în infrastructură ceea ce a dus la o ruptură şi mai accentuată între nivelul de trai de aici şi din restul ţării, în special Transilvania şi Bucureşti”. Aceştia subliniază că deşi Moldova putea fi un motor al Economiei, regiunea „a fost lăsată în sărăcie, din această cauză apărând şi exodul forţei de muncă şi depopularea localităţilor regiunii”. 

Astfel, parlamentarii USR i-au cerut Guvernului să aloce 25% din bugetul de infrastructură pentu Moldova şi au făcut apel şi la ceilalţi parlamentari din Moldova pentru a se alătura iniţiativei.

„Nu cerem altceva decât ceea ce ni se cuvine. În anii trecuţi, diferenţele alocărilor bugetare între Moldova, Transilvania şi Bucureşti-Ilfov au fost imense. Sub cinci procente pentru marea infrastructură au fost direcţionate aici, în vreme ce Ardealul, spre exemplu, a primit aproape 80 la sută. Este necesar ca şi Moldova să se dezvolte pentru ca România să funcţioneze unitar, nu cu mai multe viteze”, declară deputatul Lucian Daniel Stanciu-Viziteu, vicepreşedinte al Camerei Deputaţilor şi iniţiator al demersului.
 
„Moldova a fost ignorată pentru prea mult timp. Deşi avem un sfert din populaţia ţării, alocările bugetare pentru infrastructura mare sunt infime. USR Moldova va continua lupta pentru autostrăzi, fără sa intre în capcana falsei competiţii între Bacău şi Iaşi. Ambele oraşe au nevoie de dezvoltare. Ambele trasee trebuie construite. Iar Autostrada Iaşi – Tg Mureş trebuie începută cu tronsonul Iaşi – Tg Neamţ, pentru a scoate Moldova din izolare şi din situaţia absurdă de a avea 0 km de autostradă.” a declarat deputatul USR de Iaşi, Cosette Chichirău.
 
„A venit momentul să dăm un semnal de unitate pentru Moldova: toţi parlamentarii, indiferent de culoarea politică, să lucrăm pentru dezvoltarea regiunii noastre. Personal, voi lupta în continuare ca să arăt importanţa realizării de investiţii în Moldova, primul loc fiind ocupat, fără echivoc, de Autostrada Iaşi – Târgu Mureş. Ieri, la solicitarea mea, a fost audiat ministrul fondurilor europene în Comisia pentru Afaceri Europene şi i-am pus în vedere faptul că este foarte important ca din fondurile europene primite post-pandemie să fie alocaţi bani şi pentru Autostrăzile A8 şi A7. Aştept rezultate”, a declarat deputatul USR de Neamţ, Iulian Bulai.
 
„Şi oamenii din judeţul Vaslui au nevoie să să fie conectaţi cu România prin drumuri de mare viteză şi autostrăzi. Cu acces la acest element de infrastructură mai mulţi oameni vor râmâne în judeţul nostru şi poate că unii se vor întoarce acasă”, a declarat deputatul USR de Vaslui, Mihai Botez.
 
„Până acum, conectarea Galaţiului cu restul ţării dar şi cu celelalte judeţe din Moldova a fost făcută doar pe hârtie. De mai bine de 10 ani, avem studii de fezabilitate pentru drumuri expres, unele neactualizate şi proiecte cu multe lacune, ceea ce a fost o scuză convenabilă pentru politicienii din vechile partide de a da vina unii pe alţii în timp ce şoselele naţionale se aglomerau din ce în ce mai mult iar călătoriile pe calea ferată durau din ce în ce mai mult. Întârzierea lucrărilor pentru infrastructura rutieră care va lega Galaţiul şi de Bucureşti şi de Constanţa şi de Suceava şi de frontiera cu Republica Moldova nu a luat sfârşit nici când proiectele au fost scoase la licitaţie. Au fost numeroase cereri de clarificări ceea ce a dus de mai multe ori la anularea licitaţiilor. Alocarea a 25% din fondurile pentru infrastructură pentru reţeaua de transport din zona Moldovei nu va rezolva lucrurile peste noapte. Dar va fi în primul rând un semn de respect pentru munca locuitorilor din judeţele Moldovei: nu doar contribuie ci şi beneficiază“, a declarat deputat USR de Galaţi Bogdan Rodeanu.
 
„Moldova trebuie să-şi redescopere solidaritatea. Numai aşa poate face proiecte mari, cu impact major în societate. Oamenii politici trebuie să fie un exemplu de cooperare şi implicare, fix ceea ce încercăm să facem acum. Sunt sigur că rezultatele nu se vor lasă aşteptate”, a declarat senatorul USR de Iaşi Dan Lungu.
 
„Moldova este singura provincie care nu a beneficiat de construcţia vreunui kilometru de autostradă. Consecinţele se pot vedea cu ochiul liber: izolare economică, pierdere de oportunităţi şi pierderi de vieţi pe şosele. Dezvoltarea unei regiuni înseamnă densitate – de oameni, de capital – şi conectivitate. Cu cât o regiune beneficiază de mai mult influx de oameni şi de capital, cu atât se dezvoltă mai bine şi mai repede. Măcar în al doisprezecelea ceas, haideţi să nu îi refuzăm Moldovei şansa de a se dezvolta! E momentul să transformăm în prioritate reală construcţia Autostrăzii Nordului (Suceava – Satu Mare) şi să deblocăm măcar acum progresul economic al Moldovei!”, a declarat deputatul sucevean Nicolae-Daniel Popescu.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările