Ovidiu Raeţchi: Pentru dezastrul Orăştie- Sibiu şi închiderea a 22 de km de autostradă, Ponta ar trebui să iasă cu totul din viaţa politică

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ovidiu Raeţchi Foto: Adevărul
Ovidiu Raeţchi Foto: Adevărul

Deputatul PNL Ovidiu Raeţchi susţine că fostul premier Victor Ponta trebuie să iasă cu totul din viaţa politică pentru dezastrul autostrăzii Orăştie-Sibiu, în contextul în care promitea, în 2013, că, dacă nu finalizează Comarnic-Braşov, nu mai candidează la alegerile parlamentare din 2016.

„În februarie 2013, Victor Ponta declara că nu va mai candida la alegerile parlamentare din 2016 dacă până la acea dată autostrada Comarnic-Braşov nu va fi terminată. «Dacă nu e gata până în 2016 nu mai candidez. Am un fix cu Comarnic-Braşov şi cu Piteşti-Craiova», spunea atunci Victor Ponta, promisiunea sa fiind repetată şi ulterior. Acum, la final de an, bilanţul autostrăzilor pe 2015 este unul dezastruos: doar 47 de km au fost inauguraţi, în condiţiile în care 22 de km - tronsonul Orăştie- Sibiu - au fost închişi pentru reparaţii la doar câteva luni de la deschidere, potrivit presei. Un decont care trebuie achitat în primul rând de premierul Ponta şi de miniştrii transporturilor pe care i-a girat şi susţinut: Dan Şova şi Ioan Rus. De aceea, cred că e de bun-simţ ca pentru acest dezastru, Victor Ponta să anunţe că renunţă la viaţa politică, şi nu că se gândeşte să candideze pentru un nou mandat, susţinut de PSD Gorj, aşa cum a afirmat zilele trecute“, susţine Ovidiu Raeţchi. 

Deputatul liberal aminteşte că în guvernarea Ponta, PSD a deţinut portofoliul Transporturilor prin apropiaţii fostului premier, deci este direct responsabil de actuala stare a infrastructurii rutiere. „Investitorii fug de o ţară care nu are infrastructura corespunzătoare şi chiar dacă PSD a deţinut portofoliul Transporturilor printre cei mai apropiaţi colaboratori ai lui Victor Ponta, la finalul guvernării sale, dezastrul este evident. Lucrări întârziate, sute de milioane de euro din fonduri europene pierdute şi locuri de muncă ratate - acesta este bilanţul guvernului Ponta pe această zonă“, arată Ovidiu Raeţchi. 

Sibiu-Orăştie, autostrada demolată

Lotul trei al autostrăzii Sibiu-Orăştie, inaugurat în noiembrie 2014, a fost închis la începutul lunii septembrie, între Sălişte şi Cunţa, din cauza unor crăpături în asfalt, reprezentanţii CNADNR spunând la acel moment că problemele au apăraut din cauza "execuţiei necorespunzătoare a lucrărilor". O porţiune de 200 de metri din autostrada Sibiu-Orăştie, aflată în zona kilometrului 60 şi deschisă în noiembrie 2014, a fost demolată şi urmează să fie refăcută complet pe cheltuiala antreprenorului, compania italiană Salini Impregilo, din cauza unor probleme la fundaţie cauzate de infiltraţii. Termenul de remediere a problemelor a fost stabilit pentru luna decembrie, însă a fost amânat ulterior pentru iunie 2016. Narcis Neaga, fostul şef al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), a fost pus sub control judiciar pe cauţiune de către procurorii Direcţiei Naţionale Anticorupţie (DNA), după ce a fost audiat pe 22 decembrie, timp de mai multe ore la sediul instituţiei, în dosarul privind construcţia autostrăzii Sibiu - Orăştie. Procurorii au stabilit valoarea cauţiunii la 300.000 de lei. Narcis Neaga a fost audiat, miercuri, timp de peste şase ore, de procurorii anticorupţie în dosarul privind autostrada Sibiu - Orăştie, în care este acuzat de abuz în serviciu. La începutul lunii decembrie, procurorii DNA au dechis un dosar penal in rem privind construirea segmentului de drum Cunţa-Sălişte, de pe autostrada Sibiu-Orăştie. În acest caz sunt suspiciuni de abuz în serviciu şi deturnare de fonduri europene.

Comarnic-Braşov, fata Morgana a infrastructurii

În luna iunie a acestui an, CNADNR a anunţat anularea procedurii pentru atribuirea contractului de concesiune privind construcţia tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov, din cauza problemelor cu finanţarea, urmând să scoată la licitaţie 10 km de pe acest tronson cu bani de la buget. Proiectul urma să fie derulat de un consorţiu format din companiile, Vinci, Strabag şi Aktor. "Ofertantul declarat câştigător (asocierea Vinci-Strabag-Aktor, n,r,) nu a reuşit să obţină implicarea instituţiilor financiare internaţionale (BEI, BERD, IFC etc.) în finanţarea proiectului de concesiune.  Pe de altă parte, în ipoteza unei finanţări acordate exclusiv de finanţatori privaţi, costurile de  finanţare pentru realizarea proiectului  ar creşte", arăta CNADNR, într-un comunicat. Un alt motiv care a stat la baza acestei decizii a fost prezentarea publică a proiectului, care "a generat o puternică reacţie negativă, mai ales în privinţa costurilor prezentate". Tronsonul de autostradă Comarnic - Braşov este împărţit în cinci sectoare.

Politică



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite