Nicuşor Dan, despre licitaţia de tramvaie: A fost cu dedicaţie, un act de corupţie.  Primăria Capitalei şi-a dorit din tot sufletul ca firma turcească să câştige

Nicuşor Dan, despre licitaţia de tramvaie: A fost cu dedicaţie, un act de corupţie.  Primăria Capitalei şi-a dorit din tot sufletul ca firma turcească să câştige

Nicuşor Dan

Candidatul PNL şi USR-PLUS la Primăria Capitalei, Nicuşor Dan, acuză că licitaţie pentru tramvaiele din Bucureşti a fost una cu dedicaţie, “a fost un act de corupţie” şi crede că Parchetul se va sesiza în acest caz. El a mai afirmat că primarul Gabriela Firea “vopseşte un tramvai cu picăţele roşii şi pretinde că l-a modernizat”, precizând că tramvaiul respectiv face parte dintr-un lot care a fost modernizat în 2010 şi 2015.

Ştiri pe aceeaşi temă

Nicuşor Dan a declarat joi, într-o conferinţă de presă susţinută în faţa Uzinei de Reparaţii ”Atelierele Centrale” a Societăţii de Transport Bucureşti, că în cazul licitaţiei pentru tramvaie Primăria Capitalei a favorizat o firmă turcească în detrimentul uneia româneşti.

“Acum două zile Primăria Capitalei a fost obligată de instanţă să atribuie contractul pentru cele 100 de tramvaie către Astra Arad. A fost o licitaţie cu dedicaţie,  a fost un act de corupţie şi sunt convins că Parchetul se va sesiza în acest caz. A fost o licitaţie în care Primăria Capitalei a favorizat pe faţă o firmă turcească în detrimentul unei firme româneşti. Din fericire, mai întâi Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC) şi apoi Curtea de Apel Bucureşti au demascat acest act corupţie şi au anulat atribuirea iniţială către firma turcească. Într-o astfel de situaţie, în orice ţară normală primarul în funcţie şi-ar fi dat demisia. Nu este cazul cu actualul primar”, a afirmat Nicuşor Dan.

El a acuză Primăria că a dorit “din tot sufletul” ca licitaţia să fie câştigată de firma din Turcia.

“Ce e clar e clar că Primăria Capitalei şi-a dorit dorit din tot sufletul ca firma turcească să câştige. CNSC a găsit şase nereguli în procedura de licitaţie şi cu toate că aceste nereguli erau evidente Primăria Capitalei a contestat la Curtea de Apel şi a fost practic în faţa Curţii de Apel a fost avocatul firmei turceşti care câştigase iniţial licitaţia. Sper ca procurorii să lămurească de ce se întâmplă că firme turceşti câştigă într-un licitaţii pe autobuze, de troleibuze, de tramvaie în Bucureşti”, a mai afrmat candidatul PNL şi USR-Plus la Primăria Bucureşti.

El a mai transmis că Primăria a secretizat documentaţia pentru licitaţia respectivă, dar promite că o va desecretiza când va ajunge primar.

“Primăria a secretizat documentaţia licitaţiei ceea ce este un nou abuz, promit că voi desecretiza întreaga documentaţie pentru ca opinia publică şi organele să poată să facă analiza proprie. Cel mai important lucru pentru bucureşteni au fost patru ani pierduţi, bucureştenii putea să aibă aceste tramvaie şi nu le-au avut timp de patru ani. Primăria a pierdut doi ani ca să înţeleagă că există bani europeni pentru ele,  a mai pierdut un an cu licitaţia şi a mai pierdut un an după ce a refuzat să ofere contractul firme care a câştigat licitaţia”, a mai declarat Nicuşor Dan.

El a mai afirmat că Gabriela Firea va veni la uzina STB-ului şi va prezenta un tramvai vopsit ca fiind modernizat recent, doar că acesta fusese modernizat în perioada 2010-2015.

“Ce face primarul PSD şi ăsta e motivul pentru care ne aflăm aici. Vine la uzina STB-ului, la URAC, vopseşte un tramvai, cu picăţele roşii şi pretinde că l-a modernizat. De fapt, tramvaiul pe care o să vi-l prezinte face parte dintr-un lot de 46 de tramvaie care au fost modernizate în intervalul 2010 – 2015. Ce face Primăria azi? Doar în vopseşte în alte culori, cu picăţele roşii şi pretinde că l-a modernizat ea însăşi. Dacă chiar vroia să modernizeze flota de tramvaie, primarul putea să înceapă cu cele 200 de tramvaie care stau în momentul ăsta din cele 460 de tramvaie pe care Bucureşti le are, 200 stau sau putea măcar să pună aer condiţionat în tramvaie. 90% din tramvaiele pe care Bucureştiul le are nu au aer condiţionat în momentul ăsta. Trebuie să achiziţioneze tramvaie şi trebuia să reabiliteze kilometri de linie de tramvai care nu permit deplasare corespunzătoare”, a mai afirmat Nicuşor Dan.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările