Nici preşedintele Iohannis nu este mulţumit de actualele proiecte de legi ale Educaţiei

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Fără să folosească limbajul abrupt şi categoric pe care l-a folosit rectorul Remus Pricopie, preşedintele Iohannis avertizează că proiectele de legi ale Educaţiei trebuie să îndeplinească anumite condiţii. Pe care acum nu le îndeplinesc, altfel n-ar fi venit avertismentul preşedintelui. Declaraţia preşedintelui survine la două zile după declaraţia  rectorului Pricopie, care întăreşte şi astăzi opinia categorică exprimată acum două zile:

Prin promovarea actualelor proiecte de legi ale educaţiei, Sorin Cîmpeanu s-a compromis definitiv din punct de vedere etic şi moral. România are nevoie de un nou ministru al educaţiei, un domn sau o doamnă, care să nu fie tributar(ă) imposturii şi care să ducă mai departe proiectul România Educată. Acest proiect este unul serios şi mult prea important pentru România, ca să-l lăsăm să fie confiscat de un grup ilegitim de interese“.

Ce spune preşedintele referitor la legile Educaţiei

Declaraţia a fost făcută astăzi la Festivalul „Săptămâna Haferland”, ediţia a X-a, din localitatea Criţ, judeţul Braşov.

„Mă bucur că Guvernul întreprinde în această perioadă paşi concreţi pentru implementarea proiectului meu de suflet, România Educată. Legile şi normele de aplicare pentru implementarea acestui Proiect trebuie să reflecte nu doar literă, ci şi spiritul său incluziv, în care valorile fundamentale în construcţia şi practicile sistemului de educaţie sunt respectate”.

Continui să susţin că există o legătură între cele declarate de rectorul Remus Pricopie şi preşedintele Iohannis. „Valorile fundamentale” pe care le solicită preşedintele Iohannis sunt explicitate în intervenţia ministrului Pricopie:

  • Să nu politizăm educaţia
  •  Să NU iertăm plagiatorii şi, eventual, să lăsăm loc unor evoluţii chiar mai periculoase, ca de exemplu amnistia generalizată, după trei ani, a oricărei fapte reprobabile din educaţie şi cercetare.
  • Să  avem standarde pentru cei care ocupă funcţii de conducere în universităţi şi instituţii de învăţământ preuniversitar? De exemplu, este OK că rectorul celei mai mari universităţi tehnice din România să fie o persoană fără doctorat şi fără un traseu academic sau de cercetare recunoscut naţional şi (de preferat) internaţional?

Lista continuă şi cititorii au avut ocazia să o parcurgă. Acestea sunt „valorile fundamentale” solicitate  şi de preşedintele Iohannis şi care nu se regăsesc, nici pe departe, în proiectele de legi promovate de Sorin Cîmpeanu.

Mai spune preşedintele Iohannis:

Aşa cum am spus în repetate rânduri, doar împreună putem construi România Educată de mâine. Aşadar, toată această perioadă de dezbatere publică este esenţială pentru ca, la finalul ei, să nu avem doar un pachet legislativ închegat, ci şi un proiect care se bucură de o susţinere publică largă”.

După dezbateri, trebuie să avem un pachet legislativ închegat, care să se bucure de o susţinere publică largă.

Acum, nici pe departe nu este vorba de susţinere publică largă. Cei avantajaţi de aceste legi tac vinovaţi, dar  cei mai mulţi au luat la puricat legile  şi îşi exprimă criticile la adresa celor două legi.

Iată ce declară ziarista Emilia Şercan la un post tv:

„Domnul Cîmpeanu îmi spunea în urmă cu un an, chiar pe vremea aceasta, când avea intenţia să reducă drastic atribuţiile CNATDCU, spunea că această instituţie se poate transforma într-o ghilotină pentru instituţiile statului, care sunt conduse de plagiatori. În intenţia domnului Cîmpeanu, desfiinţarea CNATDCU a fost o prioritate de foarte multă vreme şi acum a găsit posibilitatea să facă acest lucru prin modificările pe care le aduce Legii educaţiei”.

E clar care a fost una dintre „valorile fundamentale” ale ministrului Cîmpeanu: să scape instituţiile publice de decapitare!

S-au scris multe pagini despre intenţiile echipei de redactare a proiectelor de legi ale Educaţiei, presupun ca ministerul are o evidenţă.

La Legea pentru Învăţământul Preuniversitar trebuiau folosite ca ghidaje patru axe:

  • Stabilirea profilului absolventului de primar, gimnazial şi liceal
  • Stabilirea listelor de competenţe aşteptate la elevi pentru final de ciclu dar şi pentru fiecare an şi disciplină de studiu în parte
  • Planurile cadru şi programele şcolare
  • Evaluarea în educaţie

Fără aceste axe de ghidare legea devine vorbă goală.

Concluzie

Cum spune şi Remus Pricopie, este necesar un nou ministru al Educaţiei care să salveze ce se mai poate salva din România Educată, pentru că nu-i posibil că ministrul Cîmpeanu să se dea peste cap şi să se transforme din cioară în rândunică. Presupun că şi preşedintele Iohannis este conştient de acest adevăr şi va căuta un nou ministru al Educaţiei. Cum Remus Pricopie a declarat chiar azi că nu este interesat de această funcţie, rămâne ca preşedintele să găsească pe cineva care să nu repete erorile lui Sorin Cîmpeanu. Cum s-a fript odată, să sperăm că a doua oară preşedintele va cântări mai adânc pe cine aduce la Educaţie.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite