Ireproşabilul Relu Fenechiu

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Deşi condamnat de judecători la cinci ani de închisoare cu executare, Relu Fenechiu continuă să-i fie simpatic lui Crin Antonescu.

El îi trezeşte preşedintelui PNL un sentiment de simpatie la fel de mare ca acela pe care îl trezea haiducul Anghel Şaptecai, întruchipat de Florin Piersic, atunci când era băgat la ocnă de boierii cei răi, pentru că le lua partea oamenilor sărmani. Invitat la Antena 3, domnul Antonescu a spus că domnul Fenechiu a avut o activitate ireproşabilă în fruntea ministerului transporturilor şi că nimeni din USL nu i-a imputat ceva şi nu i-a pus cinstea la îndoială. Aici, două lucruri sunt demne de menţionat: 1. Nu USL hotărăşte cât de cinstit e domnul Fenechiu, ci justiţia. 2. Domnul Fenechiu nu e condamnat definitiv, are dreptul la recurs, iar cei care cred că e cinstit pot s-o facă în continuare.

Dar nu despre cinstea lui Relu Fenechiu voiam să vorbesc astăzi, ci despre activitatea lui ireproşabilă de ministru al transporturilor. Da, domnul Fenechiu a fost ireproşabil ca ministru pentru că aşa sunt în general oamenii care nu fac nimic. Ce să-i reproşezi unuia care n-a mutat un pai de colo până colo ? Cine nu munceşte, nu greşeşte, nu-i aşa ? Iar domnul Crin Antonescu este cel mai în măsură să aprecieze chestia asta. Cât a fost ministru, Relu Fenechiu s-a făcut că lucrează. Şi merită dată drept exemplu aici marea operaţiune de instalare a unor manageri privaţi la CFR sau la Tarom. Unde, de fapt, nu s-a întâmplat nimic. Tot ministerul le coordonează. Ar mai fi şi privatizarea CFR Marfă, neîncheiată nici până în ziua de azi. Alte „realizări majore”, domnul Fenechiu nu prea are.

Dar, într-un fel, este de înţeles. CV-ul domnului Fenechiu s-a intersectat cu domeniul transporturilor ca personalul de Titu cu TGV-ul. Fenechiu Relu a  absolvit TCM (tehnologia construcţiilor de maşini) în 1990, şi-a luat două mastere la universităţi particulare prin 2007, unul în marketing şi altul în economie şi managementul mediului, plus un doctorat în management în 2010. După cum se observă, singurele legături cu transporturile ar putea fi că la TCM se învaţă despre organe de maşini şi că transportul feroviar este mult mai puţin poluant decât cel rutier. Prin urmare, îl întreb şi eu pe domnul Antonescu: ce-l recomanda pe domnul Fenechiu pentru postul de ministru al transporturilor ?

Mie, unul, nu-mi vin în minte decât motive extra profesionale. Cum ar fi acela că Relu Fenechiu este unul dintre artizanii schimbării lui Călin Popescu Tăriceanu cu Crin Antonescu în fruntea PNL. Sau că tot Relu Fenechiu a fost coordonatorul campaniei PNL la referendumul din vara lui 2012 pentru demiterea lui Traian Băsescu. Sau că este unul dintre cei mai importanţi baroni locali pe care îi are România. Este lider PNL la Iaşi, iar baronii de Iaşi, indiferent de partid, sunt foarte importanţi, atât din punct de vedere financiar, cât şi al influenţei politice pe care o au în toată Moldova. Acestea sunt adevăratele competenţe ale domnului Fenechiu, care l-au transformat într-un ireproşabil ministru al transporturilor.

Acum, PNL, cu acordul premierului Ponta, se luptă să-l pună la transporturi pe un alt ireproşabil, Ovidiu Silaghi. Nici acestuia nu-i poţi reproşa că a făcut ceva cât a fost ministru peste şosele şi căi ferate în perioada mai – decembrie 2012. Dacă liberalii vor continua să nominalizeze pentru această funcţie oameni numai buni să nu facă nimic, o să tragem în curând concluzia că România nu are transporturi. Chiar nu se găseşte în tot PNL-ul un om cu o strategie în cap, care să şi încerce  câte ceva ? Cum ar fi, de exemplu, să răspundă la întrebarea: de ce, pe vremea lui Ceauşescu, România avea una dintre cele mai dezvoltate reţele feroviare din Europa, iar acum a ajuns să-şi vândă calea ferată la fier vechi ?

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite