Ion Iliescu luptă cu fake news-ul. „Să nu lăsăm adevărul să strice o ştire-bombă!”. Critici faţă de două posturi TV. „Nu orice Ion Iliescu este «acel» Ion Iliescu“

Ion Iliescu luptă cu fake news-ul. „Să nu lăsăm adevărul să strice o ştire-bombă!”. Critici faţă de două posturi TV. „Nu orice Ion Iliescu este «acel» Ion Iliescu“

Ion Iliescu

Fostul preşedinte Ion Iliescu a criticat posturile Antena 3 şi România TV, care au difuzat o ştire falsă despre un presupus proces în care ar fi fost implicat. ”Să nu lăsăm adevărul să ne strice o ştire-bombă!”, a scris, ironic, Ion Iliescu, pe blog. În urmă cu câteva zile, Nina Iliescu, soţia fostului preşedinte, a denunţat o ştire falsă cu privire la pensia sa.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Industria ştirilor false funcţionează şi în weekend.

Cu regret îi anunţ pe jurnaliştii Antenei 3 şi pe cei ai României TV că au ratat o ştire despre mine, soţia mea, şi despre cum ne judecăm noi de cinci ani pentru o bucăţică de pământ din Pantelimon (n-am aflat dacă e vorba despre cartierul cu acelaşi nume, sau despre comuna Pantelimon). Nu dau eu sfaturi jurnaliştilor, dar când trimiţi un car de reportaj să transmită în direct din faţa Înaltei Curţi, te asiguri că nu cheltuieşti banii degeaba. Adică te asiguri că nu dai o ştire falsă. Nu spun să verifice din trei surse, dar un telefon, să mă întrebe dacă este adevărat, sau nu, puteau da. Dar nici de asta nu era nevoie. Era suficient să verifice numele soţiei mele. Care nu este acelaşi cu numele pârâtei.

”În fond, de ce n-ar merita şi ratingul o ştire falsă?” pare să fie motto-ul unor jurnalişti. Sau, poate: ”Să nu lăsăm adevărul să ne strice o ştire-bombă!” Iarăşi nu dau eu sfaturi celor din presă, dar, dacă s-ar întreba serios de ce presa traversează o criză, poate ar vedea că nu concurenţa altor mijloace de comunicare este vinovată de criză. Ştirile false, da.

Aşadar nu orice Ion Iliescu este «acel» Ion Iliescu. O morală simplă, de sfârşit de săptămână.  Sfârşit de săptămână în care industria ştirilor false depăşeşte planul", a scris Ion Iliescu pe blog

În urmă cu trei zile, soţia fostului şef de stat Ion Iliescu, Nina Iliescu, a publicat, pe blogul fostului şef de stat, în mod inedit, o precizare în care denunţă apariţia unei serii de ştiri false cu privire la pensia sa.

„Intervin foarte rar în spaţiul public. Discreţia a fost alegerea mea. Dacă fac asta acum, este pentru că mă simt obligată cu o explicaţie colegilor mei de muncă, atâţia câţi mai sunt în viaţă. Este vorba despre o ştire apărută în Evenimentul Zilei, privitoare la cuantumul pensiei mele. Dacă aţi uitat, EvZ este un ziar de <<calitate>>, unde deontologia profesională e sfântă! Am aflat şi eu asta din ediţia online de azi a jurnalului, sub semnătura doamnei/domnişoarei Ramona Dănciulescu, că <<despre funcţia pe care a avut-o soţia lui Ion Iliescu s-a vorbit extrem de puţin de-a lungul timpului. Aceasta se bucură de o pensie lunară imensă, în valoare de 10.600 de lei, sumă la care alţii doar visează, după cum mai informează sursa citată>>”, a arătat Nina Iliescu, în precizarea intitulată <<”Profesionalism” jurnalistic . Astăzi ”Evenimentul Zilei”>>.

Ea precizează că „sursa citată” citează, la rândul ei, din ”Libertatea”, care citează, la rândul ei, ”Cancan”, care şi el citează declaraţia de avere a soţului său, cea din 2008, unde venitul său din pensie era de 10.600 de lei pe an, nu pe lună.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: