Iohannis, ameninţat de transportatori din cauza ministrului Şova: Suntem peste un milion de votanţi. Asta se va vedea la viitoarele alegeri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Nemulţumiţi de faptul că ministrul demisionar al Transporturilor, Lucian Şova, a semnat joi Ordinul pentru atribuirea licenţelor de traseu la cursele interjudeţene şi judeţene, transportatorii cer preşedintelui Iohannis să explice acest lucru, ameninţând că-l vor sancţiona anul viitor la alegeri.

Redăm integral comunicatul: 

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.) cer clarificarea situaţiei de la Ministerul Transporturilor, care a făcut posibilă o situaţie fără precedent în istoria postdecembristă: un ministru demisionar a reuşit să mai semneze un Ordin de Ministru şi să se abţină de la un vot, astfel încât să distrugă şi transporturile rutiere de persoane, şi pe cele de marfă.

Întrebarea pe care o pun transportatorii de persoane şi de marfă preşedintelui României, Klaus Iohannis, este următoarea: De ce Lucian Şova a fost menţinut la Ministerul Transporturilor, astfel încât să reuşească să aducă nişte modificări legislative care în modul cel mai clar servesc unele grupuri de interese?

Acţiunea politică pare a ascunde o acţiune de lobby, care în România nu ar fi posibilă, conform legii, doar că nu putem înţelege acţiunea Preşedintelui Klaus Iohannis altfel decât din dorinţa de a susţine acest lobby pe care noi, transportatorii, îl reclamăm de mai mulţi ani. Faptul că Preşedintele nu a răspuns apelului nostru ne face să credem că suntem victimele unui blat la cel mai înalt nivel din stat, unul fără precedent în istoria ultimior 29 de ani, iar pentru lipsa de acţiune a preşedintelui, îl vom sancţiona pe Klaus Iohannis, anul viitor, la alegeri.

Suntem, în total, peste 1 milion de votanţi – patronate din transporturile rutiere de persoane şi de marfă”, a declarat Vasile Ştefănescu, preşedintele COTAR.

Situaţia fără precedent este acoperită de o luptă politică între Preşedintele României şi Guvernul României, doar că nu se poate aduce nicio explicaţie logică pentru faptul că exact Ministerul Transporturilor a rămas în aşteptare, astfel încât ministrul demisionar Lucian Şova să poată rezolva problemele grupurilor de interese care vor să intre pe piaţa din România.

Poate fi o coincidenţă, dar această situaţie are toate elementele unei „perdele de fum”, fiind în aparenţă un conflict politic şi o demonstraţie de forţă făcută de Preşedintele României, dar tocmai faptul că acest conflict nu are neapărat o miză, urmând să se soluţioneze foarte curând, arată că de fapt s-a dorit menţinerea în funcţie a ministrului demisionar Lucian Şova pentru a i se permite să modifice legislaţia, în favoarea unor lobbyişti – ceea ce s-a şi întâmplat. Tocmai caracterul heirupist al acţiunilor lui Lucian Şova, din ultimele zile, arată că misiunea lui a fost aceea de a regla nişte conturi.

COTAR va acţiona în instanţă toate deciziile luate de ministrul demisionar Lucian Şova care au ca rezultat distrugerea sectorului de Transporturi din România".

Şova a semnat joi controversatul ordin privind licenţele de transport judeţean şi interjudeţean

Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a semnat în 6 decembrie Ordinul pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice privind aplicarea prevederilor referitoare la organizarea şi efectuarea transporturilor rutiere de pasageri, şi l-a trimis spre publicare la Monitorul Oficial. 

Este vorba despre proiectul de modificare a regulilor din OMT 980/2011, pentru atribuirea licenţelor de traseu la cursele interjudeţene şi judeţene, proiect intens criticat de asociaţiile de transportatori, care au protestat la Ministerul Transporturilor şi chiar au sistat la un moment dat activitatea curselor regulate, în speranţa că ministrul va renunţa la el.

Precizările ministrului Lucian Şova, în conferinţa de presă:

“Am încheiat toată procedura privind emiterea Ordinului de ministru referitoare la activităţile de transport rutier de pasageri – curse regulate, am trimis la Monitorul Oficial acest ordin de ministru – repet, cu îndeplinirea tuturor procedurilor legale de consultare publică, în concordanţă cu prevederile legale din România, în concordanţă cu recomandările Consiliului Concurenţei.

Pot afirma astăzi că, practic, prin acest ordin am dat libertate transportatorilor români de pasageri să efectueze astfel de transporturi. Desfiinţez exclusivităţile de care au beneficiat o serie de companii – foarte puţine la număr, din totalul companiilor autorizate în România – şi, practic, am creat posibilitatea, am dat libertate cetăţenilor să aleagă mijlocul de transport şi compania pe care o va folosi pentru a călători, dacă alege să călătorească cu autobuzul”.

Politică



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite