Ilie Bolojan, lecţie pentru Firea. Ce soluţii propune pentru traficul din Capitală. „Am devenit groapa de maşini a Europei“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ilie Bolojan - FOTO Eduard Enea
Ilie Bolojan - FOTO Eduard Enea

Primarul municipiului Oradea, Ilie Bolojan, a oferit, la „Adevărul Live”, câteva soluţii pentru  problema traficului din Bucureşti: şosea de centură cu patru benzi, pasaje subterane şi supraterane, parcări la marginea oraşului şi transport public la standarde înalte, plus „două- trei mandate de primar“.

Primarul din Oradea vede rezolvarea traficului din Bucureşti ca pe un proces care ar dura timp de mai multe mandate şi e de părere că în primul rând e nevoie de o centură.

„În Bucureşti, având în vedere problematica, îţi trebuie în primul rând timp. Deci nu cred că este posibil ca să vii cu o ofertă din asta electorală să spui că într-un mandat «o să întorc lucrurile pe dos». Îţi trebuie două-trei mandate în primul rând. Sunt nişte lucruri care trebuiesc făcute. Există poluare, astăzi în zece oraşe din România, care sunt pe o listă unde trebuie făcut ceva, în primul rând datorită abuiejelor din trafic. Nu vom putea reduce numărul de maşini de pe o zi pe alta pentru că ar trebui să luăm nişte politici de tip Singapore, ceea nu va face nicio guvernare din România. Să pună o licenţă specială ca să poţi să circuli cu maşina. Noi am eliminat orice fel de taxă şi am devenit groapa de maşini a Europei. Dar putem face ca maşinile să circule mai fluent. Pentru asta e nevoie de o centură. Nu este posibil ca o capitală a unei ţări din Europa să nu aibă o centură cu patru benzi în care te duci doar înainte şi la dreapta. Fără semafoare, fără cedări de trecere”, a explicat Ilie Bolojan.

Ilie Bolojan: Nu trebuie să reinventezi roata

Acesta din urmă a vorbit apoi şi de alte măsuri concrete, fiinde de părere că prioritar este construcţia de parcări în diferite zone ale oraşului astfel încât să fie deblocată circulaţia mijloacelor de transport în comun.

„E obligatoriu ca în principalele intersecţii să faci pasaje subterane dacă ele sunt într-o zonă urbană şi pasaje supraterane dacă eşti într-o zonă periurbană, în aşa fel încât să deblochezi atât circulaţia maşinilor cât şi pe cea a mijloacelor de transport în comun. Ca să nu permiţi pe bulevardele principale ca banda de lângă carosabil să fie blocată de maşini, trebuie taxate şi interzise parcările în anume zone. Dar parcările trebuie taxate peste tot. Nu există o altă posibilitate, şi în acelaşi timp, trebuie construite parcări în afara carosabilului. Gândiţi-vă că un oraş de tipul Bucureştiului în Europa are sute de parcări. Sute de parcări în afara carosabilului, în subteran sau suprateran. Cele în suprateran sunt cam la jumătate de preţ. Prin urmare, ca să faci multe şi mai repede, chiar dacă ele estetic nu arată foarte bine, trebuie puse în zone secundare, este mult mai eficient pe termen scurt ca să ai rezultateşi o acceptare din partea populaţiei vizavi de anumite măsuri, să te concentrezi pe acestea. Se fac expropieri pentru regenerare urbană, dar pentru asta îţi trebuie două treimi. Cu jumătate plus unu din voturi în Oradea sau în Bucureşti, poţi administra oraşul. Vrei dezvoltare, să faci pasaje, să faci proiecte mari, trebuie să faci expropieri, chiar dacă el nu sună bine, e un termen comunist asa. Oamenii sunt despăgubiţi, dar poţi să faci pasajul. Altfel de blochezi în tot felul de procese de chichiţe de genul acesta şi blochezi dezvoltarea” a mai afirmat edilul din Oradea.

În concluzie, Ilie Bolojan spune că Bucureştiul nu ar trebui să reinventeze roata, ci ar trebui să aplice practicile altor capitale Europene, prioritar fiind descurajarea mersului cu maşina la serviciu şi promocarea transportului în comun.


„Deci pasaje, taxarea parcărilor, parcări în afara carosabilului, prioritizarea mijloacelor de transport în comun, o frecvenţă cât mai bună, o viteză cât mai mare a acestora, o calitate cât mai bună, şi treptat-treptat, zonă cu zonă, se vor vedea nişte rezultate. Nu pe o zi pe alta. În toată Europa, pentru a se descuraja mersul cu maşina la serviciu, care e o problemă în toate capitalele, există politici care sunt deja standardizate, deci nu inventăm roata aici, nu sunt de stânga sau de dreapta, sunt bune practici acceptate de orice administraţie din Europa, care înseamnă că se găseşte un echilibru între cererea de locuri de parcare şi ofertă prin taxarea locurilor, prin limitarea locurilor de parcare, prin tot felul de politici, care sunt standardizate. Asta nu s-a făcut mulţi ani de zile în Bucureşti”, a conchis

Vezi şi: 

Ilie Bolojan: Conteză calitatea celor care candidează la primărie. Între candidaţi slabi, tot primar slab vei avea, fie că alegerile sunt într-un tur sau două

Politică



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite