Guvernul creează o nouă funcţie: managerul de instanţă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ministrul Justiţiei, Cătălin Predoiu
Ministrul Justiţiei, Cătălin Predoiu

Executivul a aprobat proiectul de lege privind statutul personalului din instanţe şi parchete, care vizează o mai bună distribuţie a sarcinilor administrative în sistem, prin degrevarea magistraţilor de sarcinile administrative, ce vor fi preluate de managerii de instanţă.

Textul iniţiat de Ministerul de Justiţie va fi trimis Parlamentului, cu solicitarea ca dezbaterea şi votul să se facă în procedură de urgenţă. Potrivit prevederilor proiectului aprobat de Guvern, actualul personal auxiliar al instanţelor se transformă în personal de specialitate, împărţit în trei categorii: personal judiciar (grefierii judiciari, grefierii de şedinţă şi grefierii de anchetă), personal de asistenţă (grefieri, grefieri registrator şi agenţi procedurali) şi personal tehnico-administrativ (specialişti IT, criminalişti, şoferi).

Atribuţiile administrative ale judecătorilor vor trece la grefierii judiciari, iar managerul de instanţă, funcţie nou înfiinţată, va gestiona treburile legate de bugetul şi patrimoniul instanţelor, după cum a explicat ministrul de Justiţie, Cătălin Predoiu. "Noi încercăm să dăm judecătorului un alt statut, lăsând funcţiile bugetare şi administrative pe seama unor specialişti", a motivat Predoiu.

Politică



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite