Ce nu e în regulă cu Teoria / Opinia de Gen

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ca urmare a poziţiei publice luată de Universitatea Babeş-Bolyai în ce priveşte propunerea mea legislativă care interzice prozelitismul ideologiei de gen în şcolile din România, am depus astăzi la UBB un memoriu, pe care îl redau mai jos în integralitate:

 MEMORIU

Adresat Universităţii Babeş-Bolyai, Cluj-Napoca

Rectoratului UBB format din îndrumători intelectuali şi spirituali: prof. univ. dr. Daniel DAVID, prof. univ. dr. Corin BRAGA, prof. univ. dr. Dan LAZĂR, conf. univ. dr. Cristian LITAN, prof. univ. dr. Bálint MARKÓ, conf. univ. dr. Alexandra MUŢIU, prof. univ. dr. Adrian PETRUŞEL, prof. univ. dr. Călin RUS, conf. univ. dr. Christian SĂCĂREA, conf. univ. dr. Anna SOÓS şi prof. univ. dr. Ioan BUCUR,

Excelenţelor Voastre,

Subsemnatul, Vasile-Cristian Lungu, senator ales în Parlamentul României şi iniţiatorul Propunerii legislative pentru modificarea şi completarea legii educaţiei naţionale nr.1/2011 (L87/2020) care modifică forma actuală a legii educaţiei naţionale în sensul introducerii unei litere în alineatul (1), art. 7, mai precis „În unităţile, în instituţiile de învăţământ şi în toate spaţiile destinate educaţiei şi formării profesionale, inclusiv în unităţile care oferă educaţie extraşcolară, sunt interzise [...]  e) activităţile în vederea răspândirii teoriei sau opiniei identităţii de gen, înţeleasă ca teoria sau opinia că genul este un concept diferit de sexul biologic şi că cele două nu sunt întotdeauna aceleaşi”, încep prin a vă transmite întreaga mea apreciere şi consideraţie pentru activitatea academică şi de cercetare dusă cu tradiţie de către instituţia pe care o conduceţi. Vă scriu din respect pentru ştiinţă, dar şi din datoria mandatată pe care am primit-o din partea cetăţenilor României în calitate de senator ales.  

Am luat la cunoştinţă, cu surprindere, poziţia oficială a UBB în ceea ce priveşte propunerea mea legislativă, poziţie pe care aţi expus-o în mediul online, pe pagina oficială a instituţiei marţi, 16 iunie 2020 şi pe care o anexez acestui memoriu. Vă mărturisesc că parcurgând comunicatul online pe care vi l-aţi asumat, am înţeles că în instituţia de mare prestigiu şi aplaudată la nivel internaţional pe care o păstoriţi este acceptată şi pusă în practică o teorie care a apărut relativ recent în mediul academic internaţional şi naţional, dar care este extrem de controversată şi care a dus la câteva consecinţe practice foarte dăunătoare normalităţii unei societăţi fireşti. Precizez că demersul meu legislativ vine din experienţe proprii pe care le-am întâlnit în mediul academic din Statele Unite ale Americii unde am fost educat.

Aşadar, ţinând cont de cele expuse mai sus, aş dori să vă îndrept atenţia asupra câtorva întrebări la care, vă rog, cu respect, să-mi oferiţi răspunsuri pentru a reuşi să clarificăm o situaţie de fapt care există sau nu în instituţia dumneavoastră.

1. Dat fiind faptul că Universitatea Babeş-Bolyai îl are ca patron academic şi spiritual pe omul de ştiinţă, doctorul Victor Babeş, pioner al biologiei, aş dori să vă întreb dacă biologia este edificatoare şi clară în privinţa diferenţierii bărbat-femeie sau e nevoie de o altă ştiinţă şi care ar fi aceasta în cadrul căreia să fie analizată diferenţierea mai sus amintită?

2. Dacă ştiinţa se bazează pe observaţie empirică, în natură, iar ştiinţa biologiei nu este suficientă pentru a explica diferenţierea bărbat-femeie şi ar mai exista nevoia unei alte ştiinţe care să studieze genurile, cum poate face această ştiinţă observaţia genurilor, să le poată analiza şi să stabilească unde se regăseşte genul într-un om: în mintea lui, în imaginaţia lui, în sufletul lui etc.? Sexul biologic se poate observa prin studiu empiric al organele genitale. Dar, genurile unde se pot observa?

3. Este acceptată în instituţia dumneavoastră teoria/opinia că genul unui copil este un concept diferit de sexul biologic al acelui copil şi că cele două nu sunt întotdeauna aceleaşi? Deci, că genul unui copil nu trebuie să corespundă neapărat sexului biologic şi acel copil să fie sănătos din punct de vedere psihologic sau psihiatric?

4. Consideraţi că sexul biologic dobândit la naştere nu ar trebui să eticheteze persoanele drept femeie sau bărbat, ci fiecare copil ar trebui singur să îşi aleagă dintre zecile de tipuri de gen, inventate de susţinătorii teoriei de gen, în funcţie de preferinţa personală?

5. Acceptaţi faptul că un copil care este născut cu organe sexuale masculine nu înseamnă neapărat că este băiat, ci poate să fie din punct de vedere al sexului băiat, dar din punct de vedere al genului fată sau să aibă un gen fluid (o zi fată, o zi băiat, a treia zi din nou fată ş.a.m.d.)?

6. Ştiaţi că susţinătorii teoriei de gen clamează că există cel puţin 114 genuri precum:

Agender: sentimentul de lipsă/absenţă a genului sau de gen neutru
Amicagender: gen care se schimbă în funcţie de prietenul/prietena cu care eşti într-un moment sau altul
Androgin: sentimentul de a fi un amestec de trăsături de gen masculine şi feminine (şi adesea şi neutre)
Agenital: dorinţa de a fi fără caracteristici sexuale primare, fără însă a fi neapărat lipsit de gen; un agenital se poate identifica şi cu oricare alt gen în mod simultan
Astralgender: un gen care se simte conectat cu spaţiul cosmic
Bigender: sentimentul de a avea două genuri fie simultan, fie consecutive şi alternative; de obicei cel care se simte aşa se poate descrie ca „în mod traditional bărbat” şi „în mod traditional femeie”, dar nu e obligatoriu
Ceterogender: un gen non-binar (n. ed. – care implică existenţa a mai mult de cele două genuri, masculin şi feminin) cu sentimente specific masculine, feminine sau neutre
Ceterofluid:  ceterogender ale cărui sentimente specific masculine, feminine sau neutre fluctuează
Cisgender: sentimentul de a te identifica mereu cu genul (masculin sau feminin) care ţi-a fost alocat la naştere
Demigender: se simte parţial de un gen şi parţial de alt gen
Egogender: un gen a cărui experienţă este atât de personală, încât nu poate fi descris decât ca „eu”
Existigender: un gen care există sau se simte prezent doar atunci când se face un efort conştient de a-l observa
Femgender: un gen non-binar, dar care e feminin în natura sa
Gemigender: a avea simultan două genuri opuse, fluide, care creează un flux împreună
Genderblank: un gen care poate fi descris numai ca un spaţiu gol şi alb, care apare în mintea celui care îl experimentează atunci când vine vorba de gen
Genderflow: un gen fluid între sentimente infinite
Genderfluid: sentimentul fluidităţii din cadrul propriei identităţi de gen; sentimentul că ai alt gen cu trecerea timpului sau în diverse situaţii; numărul de genuri care pot fi astfel experimentate în această fluiditate este nelimitat
Genderqueer: folosit iniţial ca termen-umbrelă persoanele non-binare (n.ed. – care se identifică cu alte genuri, inventate şi diferite de masculin/feminin); poate fi şi o identitate de gen; descrie un gen non-binar indiferent dacă individul are tendinţe masculine sau feminine
Heliogender: un gen care este cald şi arde?

7. În Universitatea Babeş-Bolyai poate fiecare student să îşi aleagă genul şi să fie: băiat sau fată, fără ca sexul biologic să conteze, iar simpla clamare a unui gen (neurmată de nici un fel de operaţie de schimbare de sex biologic), să fie acceptată de instituţie şi pusă în practică în sensul preschimbării legitimaţiei de student conform genului şi nu sexului biologic (de exemplu: astralgender, agender, demigender, heliogender etc.)?

8. Studenţii care sunt născuţi băieţi, dar clamează că sunt, de fapt, fete, sunt acceptaţi în competiţii sportive în cadrul UBB rezervate doar fetelor? Mai mult, acestor băieţi li se permite să utilizeze toaletele şi duşurile fetelor din interiorul clădirilor UBB, pentru că ei simt că sunt, de fapt, fete?

9. Invocaţi în poziţia dumneavoastră „apărarea libertăţii şi autonomiei academice”. Consideraţi că această libertate şi autonomie academică trebuie să includă o serie de teze interzise în mediul academic din Europa, precum superioritatea intelectuală a membrilor unei rase sau a alteia? Excelenţele Voastre, nu putem argumenta selectiv doar anumite teze care ne convin şi care sunt lipsite de consens academic.

10. Este predată teoria de gen în instituţia dumneavoastră în cursuri obiective precum nazismul sau comunismul (unde profesorul nu este propagandistul nazismului sau comunismului), sau este propusă ca grilă de lectură unică, aşa cum sub comunism era impusă istoriei, literaturii sau filologiei grila de lectură marxistă?

Vă întreb acest lucru pentru că o asemenea grilă de lectură nu ar fi ştiinţifică, deci neutră, ci partizană, deci neştiinţifică. În logica ei, unele aspecte ar fi înfierate ca "reacţionare", "patriarhale", iar altele ar fi lăudate ca "subversive", "revoluţionare", "progresiste".

Iar dacă acesta este cazul, această teorie nu are ce căuta în universităţi şi nu ar trebui să fie prezentată ca un adevăr absolut studenţilor pentru că este neştiinţifică şi partizană ideologic. Universitatea dumneavoastră respinge propaganda politică, dar oare este în regulă să permită unui curent ideologico-politic (neo-marxist) să se propage necritic şi să fie propus studenţilor pe post de ştiinţă obiectivă?

De fapt, studiile de gen nu sunt dezbatere liberă de idei, ci îndoctrinare politico-stângistă (mai mult sau mai puţin radicală). Ele nu (in)formează tinerii, ci îi formatează ideologic.

Aşa cum instituţia dumneavoastră clădită pe principii morale şi drepte se opune „oricărui tip de intruziune politică sau ideologică asupra ştiinţei/mediului academic”, propunerea mea legislativă (L87/2020) exact asta precizează, ca nicio ideologie (precum cea de gen) să nu fie impusă în unităţile de învăţământ, pentru că are repercusiuni grave asupra integrităţii sociale a tinerilor. Ideologia de gen provine din programul grupărilor politice neo-marxiste, deci are şi o implicaţie politică. De aceea, Universitatea Babeş-Bolyai ar trebui să se opună ideologiei de gen, şi să susţină propunerea mea legislativă.

P.S: Excelenţele Voastre, vă rog să-mi comunicaţi, ca parte a răspunsului la acest memoriu, dacă în instituţia dumneavoastră există în prezent acceptată o materie despre întemeierea unei familii, despre relaţiile soţ-soţie, despre cum să crească o familie copiii, despre armonia în familie cu scopul de a creşte fericirea conjugală şi a micşora rata divorţurilor?

Cu deosebită stimă,

Senator Vasile-Cristian Lungu


Opiniile exprimate în secţiunea de bloguri a adevarul.ro sunt asumate în totalitate de bloggeri şi nu reprezintă poziţia redacţiei Adevărul.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite