Încă un val de pensii speciale. La cine s-au gândit parlamentarii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Parlamentarii pregătesc noi pensii speciale. FOTO Mediafax
Parlamentarii pregătesc noi pensii speciale. FOTO Mediafax

Parlamentarii pregătesc pensii speciale pentru încă o categorie profesională,  piloţii instructori de la Şcoala Superioară de Aviaţie Civilă, categorie pe care o consideră nedreptăţită deoarece nu ar beneficia de acelaşi drepturi ca piloţii de la Tarom.

Anul trecut, în luna aprilie, aleşii din Legislativ adoptau o lege prin care piloţii, însoţitorii de bord şi membrii ai echipajului de cabină cu licenţă sau atestat de membru al echipajului de cabină, paraşutiştii şi personalul de inspecţie în zbor care aveau vârsta de minimum 50 de ani şi o vechime de 20 de ani în domeniu beneficiau de pensii speciale, adică pensii speciale dedicate unei anumite catogorii profesionale.

Omişi de la aceste pensii, în mod nedrept după cum au declarat mai mulţi deputaţi PSD pentru „Adevărul“, erau piloţii instructori de la Superioară de Aviaţie Civilă, cei care prin eroarea nu au fost adăugaţi la lista celor privilegiaţi. Aşadar, un grup de peste 40 de deputaţi social-democraţi au depus o iniţiativă legislativă prin care vor acordarea de pensii speciale şi piloţilor instructori.

„Au şi ei multe probleme. E o muncă dificilă. Sunt expuşi la tot felul de chestii. Nu e simplă nici activitatea lor. Până la urmă e un proiect (n.r.lege) de redare a drepturilor care le-au fost luate înainte, în perioada Boc“, a declarat deputatul Vasile Popeangă pentru „Adevărul“.

Ce prevede mai exact iniţiativa legislativă? „Pentru piloţii instructori de avioane din cadrul Şcolii Superioare de Aviaţie Civilă, cuantumul pensiei  de serviciu se va calcula luânduse  ca bază de calcul 80% din media veniturilor totale realizate în ultimele 12 luni anterioare lunii în care se depune cererea de pensionare“, precizează una din modificările legii, acest mod de calcul fiind aplicat şi piloţilor din cadrul Companiei Naţionale de Transporturi Aeriene Române (TAROM). Singurele condiţii: persoana care depune dosarul pentru pensia specială să fie pinstructor piolot cu o vârstă de minimum 50 de ani şi să aibă o vechime de cel puţin 20 de ani de activitate ca pilot sau instructor de zbor.

Adoptarea legii, o problemă de timp

Iniţiativa legislativă trebuia discutată şi votată astăzi de plenul Camerei Deputaţilor, forul decizional, însă din lipsă de timp, proiectul a fost amânat. Însă, potrivit social-democratului Cătălin Rădulescu, principalul iniţiator al proiectului, e doar o problemă de timp până legea va fi adoptată, fie că ajunge să fie discutată şi votată luni, fie miercuri. În plus,  există consens politic pentru trecerea proiectului de lege.

„Veniturile personalului navigant (piloţi cu calificare de Instructori de Zbor) al şcolii, până în 2010, au fost similare piloţilor comandanţi de la Compania Tarom. Aceste venituri au scăzut drastic (cu 75%) începând cu tăierile salariale conform Legii 118 din 2010 şi terminând cu încadrarea în 2012 într-o grilă de salarizare inferioară pregătirii personalului“, arăta Rădulescu în expunerea de motive a proiectului de lege. De altfel, deputaţii PSD Popeangă şi Rădulescu invocă faptul că Guvernul Boc a fost cel creat această situaţie în momentul în care a tăiat salariile bugetarilor. Aşadar, ţine de datoria unui partid care l-a criticat ani în şir pe fostul preşedinte „să îndrepte situaţia“, potrivit lui Rădulescu. 

Citeşte şi:

Dragnea, despre interceptări: E vorba de capacitatea statului de a investiga eficient, dar şi de drepturile cetăţenilor

Preşedintele PSD, Liviu Dragnea, a declarat, marţi, la Buzău, că din dezbaterea privind interceptările instituţiile statului trebuie să iasă ”mai întărite” şi să poată investiga în condiţii eficiente, iar cetăţenii să ştie că drepturile şi libertăţile fundamentale ”nu le vor fi călcate în picioare”.

Ce jocuri de culise fac partidele pentru a câştiga Bucureştiul. Dragnea - şantajat de UNPR. Dreapta - divizată de orgolii

Liderii PSD, UNPR şi ALDE au căzut la pace şi vor merge împreună la alegerile locale pentru Primăria Capitalei şi pentru primăriile de sector, în timp ce dreapta e din nou divizată: PNL se fereşte de o alianţă cu Mişcarea Populară, în timp ce Nicuşor Dan nici nu vrea să audă de M10.

Politică



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite